Tetszett a cikk?

Néhány kanyarral a Budapesti Közlekedési Központ régi szolgáltatója, a Széles Gábor-féle VT-Arriva nyert egy 24 milliárdos közbeszerzést. A szolgáltatást 20, és opcionálisan további 20 új busszal fogja ellátni.

Meglévő külsős szolgáltatójával, a VT-Arrivával szerződött a budapesti tömegközlekedés szervezője, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) buszos szolgáltatás nyújtásáról – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményből. A BKK évi 1 380 000 kocsikilométer szolgáltatást rendelt plusz 120 százalékos opcióval, amit a VT-Arriva 20 darab (plusz 20 darab opció) új beszerzésű szóló busszal fog teljesíteni. A szerződés értéke 24,3 milliárd forint.

A VT-Arriva kacskaringós úton nyerte meg a közbeszerzést, az ajánlatok első értékelése alapján ugyanis riválisa, az újlengyeli B Euro Car Kft. lett volna a győztes, mivel kevesebbért vállalta volna a munkát.

A VT-Arriva azonban vitarendezési kérelmet adott be, aminek nyomán a BKK elkezdett utánajárni a B Euro Car által megadott referenciamunkának. A szegedi Partiscum Busz Kft.-től és a Közbeszerzési Hatóságtól is kérte a referenciamunka szerződését, de a kért három napon belül egyik helyről sem kapott választ. Végül a BKK arra jutott, hogy a birtokában lévő dokumentumok alapján nem állapítható meg kétséget kizáróan, hogy a B Euro Car ténylegesen teljesítette a referenciamunkát, ezért érvénytelenné nyilvánította az ajánlatát. Így lett a VT-Arriva a tender győztese.

Az Omnibusz buszos szakblog szerint a közbeszerzést a VT-Arriva által jelenleg üzemeltetett Alfa Localók és Mercedes Citaro C1-esek kiváltása miatt hirdették meg. A blog az ajánlatok első bírálata alapján be is számolt arról, hogy a B Euro Car nyert, és Törökországban összeszerelt, az európai piacra fejlesztett Citiport 12 típusú autóbuszokat vásárolt a budapesti vonalakra.

Frissítés. Cikkünk megjelenése után a VT-Arriva jelezte, hogy sérelmesnek tartja annak több állítását, mivel a cikk „több pontatlanságot és félreérthető információt tartalmaz”. A cég szerint „a »néhány kanyarral« kifejezés félreértésre adhat okot a cikk olvasójának.  Hangsúlyozni kívánjuk, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság döntése értelmében a BKK Zrt. jogszerűen nyilvánította a B Euro Car Kft. ajánlatát érvénytelenné figyelemmel arra, hogy nem rendelkezett olyan megfelelő referenciával, melyet az eljárás során az ajánlatkérő műszaki-szakmai követelményként meghatározott. Fentiek alapján Társaságunk nyertessége szintén jogszerűen került megerősítésre a Közbeszerzési Döntőbizottság által.”

A cég hangsúlyozta továbbá, hogy „a VT-Arriva Kft. többségi tulajdonosa az Arriva Hungary Zrt., mely az Arriva-csoport és a Deutsche Bahn-csoport tagja, ezért a »Széles Gábor féle VT-Arriva« megjelölés álláspontunk szerint pontatlan és egyúttal hangulatkeltő is.” A cégadatbázis tanúsága szerint a VT-Arrivában továbbra is van tulajdonrésze Széles Gábor érdekeltségének, a Videoton Holdingnak - ennek ellenkezőjét egyébként a VT-Arriva sem állítja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kovács Gábor Gazdaság

Kevésnek bizonyult a BKK buszkapacitása

Módosította a BKK a VT-Arrivával buszos személyszállításra kötött szerződését, mert az eredeti keret kevés volt. Az ok a reptéri buszjárat sűrítése és a metrópótlás.