Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A BKV elektromos buszokat vásárolhatna a 7 milliárd forintból, a kormány pedig peren kívül megegyezne az orosz céggel.
A magyar kormány fizetné ki a BKV-nak a hármas metró kocsijait leszállító orosz cégtől, a Metrowagonmashtól követelt csaknem 7 milliárdos kötbért - írja a Népszava. A kabinet megkötése a főváros felé ezzel kapcsolatban az lenne, hogy a BKV kizárólag elektromos buszokat vásárolhatna a pénzből.
A BKV még 2019 februárjában perelte be az orosz céget és 6,8 milliárd forint kötbért követel. A cikk szerint a követelést az Innovációs és Technológiai Minisztériumra (ITM) engedményezné a BKV, a tárca pedig ezt követően kiszállna a perből, illetve kiegyezne az orosz céggel.
A lap úgy tudja, a kötbér átruházásáról a tárgyalások nem sokkal a választások után kezdődhettek az Orbán- és a Karácsony-kabinet között. A Népszava forrásai szerint mindhárom félnek jól jönne ez a megoldás: a főváros pénzhez jutna, a Metrowagonmash referenciaként tudná használni a metrókocsikat, a kormány pedig jó pontot szerezhetne a magyar-orosz diplomáciai kapcsolatokban.
A 3-as metró kocsijai körül 2013 óta zajlik a balhé, mikor a főváros, illetve a BKV nekilátott a tarthatatlan állapotba került, öreg orosz szerelvények lecserélésének. A felújításra kiírt közbeszerzést az orosz Metrovagonmas nyerte meg és azóta megy a vita, hogy régi, vagy új kocsikat küldtek-e Budapestre az oroszok.
Már forgalomba állásuk után több meghibásodást produkáltak a kocsik – például az ajtók záródása közben, ez volt a híres-hírhedt fakocka-gate. Aztán hamar szemet szúrtak az első rozsdafoltok, illetve a silány szerelésre utaló repedések, szabálytalan illesztések.
A metró orosz szerelvényei körül a január elején robbant ki ismét botrány, amikor kiderült, hogy a BKV hat kocsit kivont a forgalomból a padlólemezek rozsdásodása miatt. A BKV akkor azt közölte, a felújítással megbízott Metrovagonmash az első 13 szerelvény (darabonként hat kocsival) leszállítása után megváltoztatta a gyártási technológiát, a többivel nem lesz gond. Illetve kiderült, hogy a kocsik javíttatását az orosz céggel fogják elvégeztetni garanciálisan.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.