Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A BKV elektromos buszokat vásárolhatna a 7 milliárd forintból, a kormány pedig peren kívül megegyezne az orosz céggel.
A magyar kormány fizetné ki a BKV-nak a hármas metró kocsijait leszállító orosz cégtől, a Metrowagonmashtól követelt csaknem 7 milliárdos kötbért - írja a Népszava. A kabinet megkötése a főváros felé ezzel kapcsolatban az lenne, hogy a BKV kizárólag elektromos buszokat vásárolhatna a pénzből.
A BKV még 2019 februárjában perelte be az orosz céget és 6,8 milliárd forint kötbért követel. A cikk szerint a követelést az Innovációs és Technológiai Minisztériumra (ITM) engedményezné a BKV, a tárca pedig ezt követően kiszállna a perből, illetve kiegyezne az orosz céggel.
A lap úgy tudja, a kötbér átruházásáról a tárgyalások nem sokkal a választások után kezdődhettek az Orbán- és a Karácsony-kabinet között. A Népszava forrásai szerint mindhárom félnek jól jönne ez a megoldás: a főváros pénzhez jutna, a Metrowagonmash referenciaként tudná használni a metrókocsikat, a kormány pedig jó pontot szerezhetne a magyar-orosz diplomáciai kapcsolatokban.
A 3-as metró kocsijai körül 2013 óta zajlik a balhé, mikor a főváros, illetve a BKV nekilátott a tarthatatlan állapotba került, öreg orosz szerelvények lecserélésének. A felújításra kiírt közbeszerzést az orosz Metrovagonmas nyerte meg és azóta megy a vita, hogy régi, vagy új kocsikat küldtek-e Budapestre az oroszok.
Már forgalomba állásuk után több meghibásodást produkáltak a kocsik – például az ajtók záródása közben, ez volt a híres-hírhedt fakocka-gate. Aztán hamar szemet szúrtak az első rozsdafoltok, illetve a silány szerelésre utaló repedések, szabálytalan illesztések.
A metró orosz szerelvényei körül a január elején robbant ki ismét botrány, amikor kiderült, hogy a BKV hat kocsit kivont a forgalomból a padlólemezek rozsdásodása miatt. A BKV akkor azt közölte, a felújítással megbízott Metrovagonmash az első 13 szerelvény (darabonként hat kocsival) leszállítása után megváltoztatta a gyártási technológiát, a többivel nem lesz gond. Illetve kiderült, hogy a kocsik javíttatását az orosz céggel fogják elvégeztetni garanciálisan.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Ha elmaradt volna az alku annak komoly hatása lett volna az 1700 milliárd dollárt kitevő kétoldalú kereskedelemre.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.
Több ember életét vesztette egy Délnyugat-Németországban bekövetkezett vonatbalesetben.