szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elsőként visszaérkezett kocsiszekrények padlólemezeit az Mfor szerint „felzabálta a rozsda”.

A 3-as metróvonalra érkezett szerelvények rozsdásodása egyre ijesztőbb méreteket ölt. A felújításról elsőként visszaérkezett hat kocsit ki is kellett venni a forgalomból, annyira rossz állapotban vannak a padlólemezei – tudta meg az Mfor.

A lap emlékeztetett rá, hogy a kocsiszekrények szokatlan mértékű korróziójára már néhány hónappal a Magyarországra érkezésük után felfigyeltek, 2017 májusában pedig a BKV azt jelentette az orosz gyártónak, a Metrovagonmasnak hogy az ajtóküszöbnél is rozsdafoltok jelentek meg.

Az orosz cég az első 13, hat-hat kocsiból álló szerelvény leszállítása után azt közölte, hogy változtatott a technológián, így attól kezdve már nem lehet gond a korrózióval. Az Mfor meg nem erősített információi szerint az addig leszállított szerelvények kocsijai évek óta áztak a telephelyükön, miután egy korábbi megrendelőjük visszamondta a szerződést.

Később a tetőfelületeken is találtak rozsdát és bemaródásokat, most pedig a padlóról derült ki, hogy súlyosan korrodálódott. Ezt a BKV új igazgatóságának decemberi ülésén ismerte el a közlekedési cég egyik vezetője, de – írja a lap – szerinte felesleges a probléma kivizsgálásával független szakértőt megbízni, hiszen a problémáról maguk is tudnak.

Az Mfor szerint azt is mondta, hogy minden kocsin tud a rozsdásodásnál tíz nagyobb problémát is, de ezzel együtt is fele annyi probléma van az orosz járművekkel, mint amennyit az Alstom szerelvények és a CAF villamosok generáltak. Az igazgatóság a beszámoló szerint elfogadta az érvelést.

A lap úgy tudja, hogy a hat kocsit csak javítás után engedik vissza a forgalomba.

Az Mfor szerint azzal nyugtatják a BKV igazgatóságát, hogy a gyártónak a garanciaidőn belül ki kell javítania minden hibát, ha pedig egy forgalomból kivont jármű javítása két napnál tovább tart, akkor napi 23 ezer eurót kell fizetnie az orosz félnek kártérítésként. A Metrovagonmas azonban nem fizet, emiatt a BKV pert is indított ellene.

Azt is hozzátette a lap, hogy bár az orosz cég 25 éves élettartamot garantált, a kocsiszekrények és az alvázak rozsdamentességére vonatkozó jótállás csak 10 évre szól. A tervezési, valamint az anyag- és megmunkálási hibákra vonatkozó garancia pedig csupán 36 hónap.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Sorra oltják az embereket a törlés ellenére

Sorra oltják az embereket a törlés ellenére

Kásler Miklós arra kéri az embereket, legyenek fegyelmezettek

Kásler Miklós arra kéri az embereket, legyenek fegyelmezettek

Drágán spórolni: teszten az első konnektoros, 21 millió forintos Toyota RAV4

Drágán spórolni: teszten az első konnektoros, 21 millió forintos Toyota RAV4