Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A vásárhelyi vízilabdacsapat már saját maga oldaná meg a sportolók fuvarozását, a cégvezetőt meglepte a hirtelen jött döntés és pártállami időkről beszél.
„A Hódmezővásárhelyi Vízilabda Club (HVSC) a tegnapi nappal felhívott és elmondták, hogy az összes eddigi utat, amit ezek után még megrendeltek, lemondják, és megszüntetnek velem minden kapcsolatot” – mondta el a Hódpressnek Jovány Gyula, a Jovány Busz Kft. tulajdonosa. Arról a cégről van szó, amely tavaly év végén elnyerte a dél-alföldi város helyi tömegközlekedésének üzemeltetését, az önkormányzat elmondása alapján a korábbiaknál jóval olcsóbban.
A rendszert eddig üzemeltető Volánbusz ezen a tenderen nem is indult el, viszont tovább járatták a buszaikat, mivel szerintük velük nem mondta fel rendesen a szerződést a városvezetés, amely pedig az eddigi megállapodás jogszerűségét vitatja. (Úgy tudjuk, a folyó egyeztetések miatt nem írta alá az állami közlekedési cég a szerződést, viszont mivel 2018-ban egyszer fizetett nekik a város, ezt ráutaló magatartásnak tekintették, hogy él a kontraktus.) A megyei kormányhivatal közben egy időre visszavonta az engedélyeiket, ami tovább borzolta a kedélyeket, a város buszháborújáról korábban márciusban írtunk bővebben.
Jovány fia, ifj. Jovány Gyula nemrég Márki-Zay Péter előválasztási győzelmi beszédében is előkerült, ő az apja cégének munkatársaként – de úgy tudjuk, szabadidejében – vezette a kormányfő-jelölt kampánybuszát. Ezt követően történt a szerződésmódosítás. A cégvezető az önkormányzati helyi lapnak azt mondta, a sportklub, amellyel 2010 óta jó kapcsolatot ápol, nem indokolta a szakítást.
Jovány véleménye szerint „egy ember utasítása lehetett” a hirtelen jött szerződésbontás, de nem nevezte meg, kire gondol. Elmondása szerint az idén még három fuvart tartalmazó egyezség visszamondásáról annyit közöltek vele: „nem utazhatnak vele tovább”. A cégvezető „pártállami időkre emlékeztető döntésről” beszélt.
A portál el tudta érni telefonon Soós Gábort, a HVSC elnökét, aki annyit mondott, hogy nekik csak alkalmi jellegre szóló szerződéses kapcsolatuk volt a Jovány Busz Kft.-vel, amit azért mondtak fel, mert már meg tudják oldani saját maguk a sportolóik utaztatását. A portál egyébként úgy tudja, hogy saját járműveket szerezhettek be ehhez.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A HVG élő közvetítése.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Ha azonban az országos adatokat nézzük, akkor fele-fele arányban támogatják és utasítják el a rendezvényt a magyarok.
Videóban üzent az esemény helyszínéről.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Páncélos tábornok irányítja az Irán elleni háborút.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Pár nappal az Európa-bajnokság kezdete előtt.