Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Az egy évvel korábbihoz képest közel 9 százalékkal voltak magasabbak a keresetek augusztusban, a megelőző hónaphoz képest azonban (az év ezen szakaszában megszokott módon) valamelyest csökkentek. Az év első nyolc hónapját nézve a keresetek emelkedésének felét elvitte az infláció.
Augusztusban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete (a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozásoknál, a költségvetési intézményeknél és a foglalkoztatás szempontjából jelentős nonprofit szervezeteknél) 426 500, közfoglalkoztatottak nélkül számolva 436 700 forint volt – írja jelentésében a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A nettó átlagkereset kedvezmények nélkül 283 600, a kedvezményeket is figyelembe véve 292 300 forintot ért el.
A bruttó és a kedvezmények nélkül számított nettó átlagkereset egyaránt 8,9 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A kedvezmények figyelembevételével számított nettó kereset 8,7 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához viszonyítva. A rendszeres (prémium, jutalom, egyhavi különjuttatás nélküli) bruttó átlagkereset 407 800 forintra becsülhető, 8,4 százalékkal magasabb volt, mint egy évvel korábban.
A bruttó kereset mediánértéke 348 100 forint volt, amely 8,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A medián a közepes érték, ennyit keres az, aki az alkalmazottakat keresetük szerint sorba állítva pont középen áll. A medián kereset jóval alacsonyabb, mint az átlag, mivel utóbbit a nagyon magas keresetek felfelé húzzák, míg a mediánt nem.
Az augusztusi keresetek csökkentek júliushoz képest – abban a hónapban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók átlagkeresete 430 555 forint volt, míg a bruttó medián 342 787. Ez azonban normális, évente ismétlődő dinamika.
A január–augusztusi időszakot nézve a bruttó átlagkereset a vállalkozásoknál 441 300, a költségvetésben 403 300, a nonprofit szektorban 386 700 forintot ért el, ami 7,8, 9,6, illetve 10,1 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az egyes előmeneteli rendszerekben előre ütemezett béremelések – köztük az orvosi béremelés, a bírák, ügyészek és a bölcsődei dolgozók illetményemelése – hatására a költségvetés bruttó átlagkereset-növekedése meghaladta a nemzetgazdasági átlag emelkedését. A nonprofit szektor jelentős keresetnövekedéséhez hozzájárult, hogy augusztus elejétől számos oktatási intézmény, fenntartójának változása miatt, a költségvetési szektorból ebbe a szektorba sorolódott.
Mivel az év első nyolc hónapjában átlagosan 4,3 százalékos volt az infláció, ez elvitte a béremelkedések jelentős részét: a reálkereset csak 3,9 százalékkal nőtt.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A meccs végén a Ludogorecnek volt még egy nagy helyzete, de nem született belőle találat.
Kezd kifulladni az orosz hadigazdaság modellje, de látványos összeomlás nem várható.
Matolcsy György volt MNB-elnök még a távozása után öt hónappal is tud meglepetést okozni.
Miért érthető, hogy pont a zebrák zavarják annyira az embereket?
Első dalában a szabadságról és a nyugati jólétről énekel és rappel.