Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Nagy István agrárminiszter azt reméli, hogy más láncok is követik majd az Aldi példáját.
Az AIdi Magyarország tovább bővíti magyar beszerzésű termékei körét: az áruházlánc az alapvető tejtermékeket magyar beszállítóktól vásárolja, a jövő év elejétől pedig az üzleteiben kapható valamennyi tojás is csak magyar forrásból érkezik majd – közölték kedden.
Az Aldi egy újabb termékcsoportok esetében tér át a magyar forrásra: 2021 decemberétől az alapvető tejtermékek kizárólag magyar tej feldolgozásával, hazai beszállítóktól érkeznek az áruházlánc 151 magyarországi üzletének polcaira – áll a lánc közleményében. A vállalat 2008-as piacra lépése óta 29 alapvető tejtermék magyar, ez a szám 2021 végére több mint a duplájára emelkedik – írták.
„Tovább bővítjük a magyar alapanyagokból hazai feldolgozóüzemek által készített termékeink körét: 65 alapvető tejtermékünk magyar gazdáktól érkező tejből, Magyarországon készül, egyúttal hamarosan újabb magyar forrásból érkező tejtermékeket vezetünk be. A jövő év elejétől pedig valamennyi általunk értékesített tojás – még a biotojás is – magyar forrású lesz” – mondta Pusztai Ádám, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos beszerzési igazgatója.
Pusztai kitért rá, hogy a 100 százalékban magyar frisshús-választékuk mellett az általuk értékesített évi több mint 40 millió liter tej, közel 1000 tonna rögös túró, 2800 tonna trappista sajt, mintegy 10 millió darab tejföl, közel 7 millió darab kefir és 3,5 millió darab natúr joghurt, illetve közel 90 millió darab tojás mind magyar forrásból érkezik, és a hazai agráriumnak – gazdáknak, tejfeldolgozóknak, összességében több ezer embernek – biztosít stabil hazai felvevőpiacot, megélhetést.
Nagy István agrárminiszter üdvözlendőnek és előre mutatónak neveztek az Aldi hozzáállását a magyar forrásból származó termékek iránt. „Októberben közösen jelentettük be, hogy az állandó kínálatában elérhető frisshús termékeik immár teljes mértékben magyar alapanyagokból készült húsokat tartalmaznak. Ma pedig egy újabb mérföldkőnek számító állomásról adhatunk számot, mivel mostantól az Aldi az alapvető tejtermékeket, valamint a tojást, kizárólag magyar termelőktől szerzi be. Nagyon örülök, hogy üzletpolitikájuk ilyen előremutató és bízom benne, hogy minél többen követik példájukat” – mondta a tárcavezető.
Ha már boltok: egy minap megjelent interjúban arról beszélt Lázár János kormánybiztos, hogy egy teljesen magyar kiskereskedelmi lánc létrehozására van szükség, ahol a termelőtől a feldolgozón át a nagy- és kiskereskedőig minden magyar. Csakhogy sokkal több kellene ahhoz, hogy a magyarok magyar boltban vásároljanak.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.