Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A jövő évtől a Szerencsi Bonbon Kft. gyárthatja és forgalmazhatja majd.
Szerencs városnak adományozza a Nestlé Hungária a Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90 éves múltú „cicás kakaót” a jövő évtől a Szerencsi Bonbon Kft. gyárthatja és forgalmazhatja majd.
„Rendkívül nagylelkű ez a gesztus a Nestlé Hungária részéről, hiszen megerősít bennünket abban, hogy városunk a jövőben is büszkén ápolhatja tovább a csokoládé- és kakaógyártás hagyományait” – fogalmazott a megállapodás hivatalos aláírását követően Nyiri Tibor, Szerencs polgármestere, utalva arra, hogy 2018-ban a Nestlé a Szerencsi Bonbon Kft.-re ruházta át a tulajdonában lévő Szerencsi védjegy édesipari termékekre vonatkozó használatának jogát. Ez a megállapodás egészült ki most azzal, hogy az édességek mellett a Szerencsi kakaópor védjegye is visszakerül Szerencsre.
A Nestlé Hungária örömmel járul hozzá ahhoz, hogy a Szerencsi csokoládé és kakaópor tovább öregbítse a város hírnevét – mondta Noszek Péter, a cég ügyvezetője, hozzátéve: az elmúlt évek bővítéseinek, fejlesztéseinek köszönhetően a szerencsi gyár éves kapacitása meghaladja a 40 ezer tonnát, amivel a Nestlé meghatározó, 30 exportpiacot ellátó kávé- és kakaóitalpor gyártási központja Kelet-Közép-Európában.
Noszek emlékeztetett arra, hogy az elmúlt években a Nestlé 9 milliárd forint értékű fejlesztést hajtott végre a térségben, amelynek 76 százalékát a szerencsi üzemre fordította.
Az eseményen az élelmiszeripar stratégiai jelentőségéről beszélt Nagy István agrárminiszter is, aki kiemelte, hogy míg tavaly éves szinten 7, idén az év első kilenc hónapjában már 13,5 százalékkal nőtt a hazai élelmiszeripar termelési értéke. Ebben számottevő a hozzáadott értéke a térség és az ország meghatározó élelmiszeripari befektetőjének, ráadásul „a Nestlé szerencsi gyára több mint 500 embernek ad megélhetést, a hazai beszállítókkal együtt azonban ennél sokkal több embernek biztosít jövedelmet”.
A védjegy azt a célt szolgálja, hogy az adott termékek egyediek, könnyen megkülönböztethetőek legyenek, és garanciát jelentsenek a minőségre. A magyar élelmiszeriparban nagyjából 11 ezer termékvédjegy van, emellett több mint negyven, minőséget tanúsító védjegy. A Szerencsi csokoládégyár egyes termékeinek pedig már csaknem 100 évvel ezelőtt is voltak védjegyei. Ezek használatával érték el azt is, hogy termékeiket nem tudták hamisítani – magyarázta a miniszter.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.