szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A költségek emelkedése miatt a közutakra kerülhet az áruszállítás egy része.

Az év eleji átlagos ár négyszeresére nőhet a vontatási energia ára 2022-től a hazai vasúti árufuvarozók számára – írja a Világgazdaság. A hazai vasútvállalatok a MÁV-tól 18,9 milliárd forinttal, a GYSEV-től pedig 213 millióval jutnak drágábban áramhoz a szakmai képviseletüket ellátó Hungrail Magyar Vasúti Egyesület számításai szerint.

A szervezet azonnali állami beavatkozást kért számukra Palkovics László innovációs és technológiai minisztertől. A vasúti fuvarozók 2022-re már bejelentettek egy 15 százalékos díjemelést, most újabbat kell közölniük, ezért a lap szerint van, amelyik már vissza is vonta korábbi ajánlatát.

A vasúti fuvarozásra nagy csapás a cikk szerint, hogy az üzemanyagok árának maximálásával a rivális közúti fuvarozás kapott erős segítséget. A megnövekedett költség rontja a versenyképességet is, a VG szerint a MMV Magyar Magánvasút Zrt. egyik kelet–nyugati irányú fuvarozást kérő megbízója például úgy döntött, hogy elkerüli Magyarországot, és az olcsóbb szlovákiai útvonalon fuvaroztat. A Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) is azt jelezte, hogy az áremelés miatt átrendeződhet a hazai árufuvarozói piac, mégpedig a közúti riválisok javára.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!