szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Háromszázmillió euróval volt kevesebb a 2021-es bevétele az előző évinél a Mercedes kecskeméti gyárának, és 25 ezerrel kevesebb autót is gyártottak. A cég nyeresége így is 26 millió euróval nőtt. Az eredmény részben a SUV-oknak köszönhető.

2021-ben 3,1 milliárd euró árbevételt ért el a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft., ami ugyan kevesebb mint a 2020-as 3,4 milliárd euró, de az adózás utáni nyeresége nőtt. A 2020. évi 39,3 millió euró után tavaly 67,6 millió euró lett - közölte a társaság csütörtökön.

A Mercedes-Benz kecskeméti gyára 2021-ben több mint 135 ezer járművet gyártott, 25 ezerrel kevesebbet, mint 2020-ban.

Az előző évinél alacsonyabb gyártási darabszám mellett azért értek el magasabb nyereséget, mert

a kecskeméti gyár modellmixében egyértelműen túlsúlyban voltak tavaly az eredményességhez jelentősebb mértékben hozzájáruló típusok: az EQB, a plug-in hibrid és az AMG modellek.

A kecskeméti gyárban 2021 februárjában kezdődött el egy második présüzem építése, amely várhatóan 2022 végétől további 200 munkavállaló foglalkoztatását biztosítja.

2021 áprilisában ugyancsak sikeresen indult el az A-osztály plug-in hibrid verziójának gyártása, majd augusztusban legördült a gyártósorokról a másfél milliomodik Kecskeméten készült autó.

A (kompakt SUV kategóriába sorolt) EQB Magyarország első tisztán elektromos meghajtású sorozatgyártott járműve, a modell gyártásának őszi elindítása a magyar autóipar számára is történelmi esemény volt - írták.

A globális csiphiány miatt ugyanakkor a kecskeméti gyárban 2021 januárjában, áprilisában, majd júliusban és augusztusban is leállították a termelést egy-egy rövidebb időre, múlt télen pedig egy egész hónapig szünetelt gyártás.

A cégnél több mint 4500 munkavállaló dolgozik – írták, és emlékeztettek, hogy a pandémia és az ellátási láncokban jelentkező kihívások ellenére a cégnek egy kollégájától sem kellett megválnia, sőt a nagy volumenű projektek révén - mint az EQB sorozatgyártása és az új présüzem építése - tovább bővült a létszám.

A 800 millió euróból épített kecskeméti autógyárban a termelés 2012. március 30-án indult el. A társaság 2018 júniusában 320 milliárd forintos, majd 2020 decemberében újabb 50 milliárd forintos gyárbővítést jelentett be.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

László Ferenc Autó

Az első magyar villanyautó: teszten a kecskeméti Mercedes EQB

Közel 300 lóerős teljesítmény, lokálisan zéró károsanyag-kibocsátás és hét ülés. Dióhéjban ennyit kell tudni a német gyártó Magyarországon gyártott új kompakt szabadidő-autójáról, melynek mi egy 30 millió forintos példányát fogtuk vallatóra.