szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Kálvin téren a check-int is el lehet intézni, és a poggyászcímkét is ki lehet nyomtatni, és hasonló lehetőséget terveznek a Deák térre is.

Több olyan könnyítést vezetett be a Budapest Airport, amely elsősorban a hamarosan sűrített menetrenddel és magasabb jegyárral közlekedő 100E reptéri busszal Ferihegyre utazóknak szól. Ezek egyike, hogy szerdán – egyelőre próbaüzemben – egy önkiszolgáló check-in pontot nyitottak a Kálvin tér 4. alatt, a 100E megállójához közel, ahol nemcsak a reptéri becsekkolás intézhető el, hanem a poggyászcímke kinyomtatása is, amivel az utazók elkerülhetik a Liszt Ferenc-repülőtéren az utasfelvételi pultok előtti sorban állást – írta meg a Turizmus.com.

Egy hasonló belvárosi önkiszolgáló check-in pontot terveznek a Deák térre is, következő lépésként pedig az a terv, hogy jövő nyárra elérjék: az utas ott is hagyhassa ezeken a pontokon a bőröndjét, és innen már a repülőtér üzemeltetője gondoskodna a poggyász repülőtérre juttatásáról és a feladásról.

Szintén a 100E busszal utazók életét könnyíti meg, hogy közvetlenül a reptéri buszmegállónál megnyitottak egy ajtót a két terminál között, így akiknek nincs feladandó poggyászuk, az A terminálon is átmehetnek a biztonsági ellenőrzésen.

A Turizmus.com arról is beszámol, hogy Budapesten idén a járvány előtti, 2019-es utasforgalom 75-80 százalékával számolnak. Ferihegyen az elmúlt időszakban a maximum várakozási idő az utasbiztonsági ellenőrzés előtt 10 perc volt, és bár a nyári csúcsidőszakban előfordulhat 15-20 perces várakozás is, ez még mindig a nemzetközi sztenderdek alatt van.

A reptéren korábban mindkét terminálon önkiszolgáló poggyászfeladási pontokat telepített a Budapest Airport, amihez eddig már a Wizz Air, a Norwegian és az Air France-KLM csatlakozott, de folynak a tárgyalások több más légitársasággal is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!