Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A koronavírus-válság hatásait ugyan kezdi maga mögött hagyni a Wizz Air, ám hiába lett több utasa, az emelkedő üzemanyagárak miatt nagyobb vesztesége lett a légitársaságnak.
A március 31-én záruló pénzügyi évében 642,5 millió eurós (mai árfolyamon mintegy 250 milliárd forint) veszteséget termelt a Wizz Air, ami meghaladja az egy évvel ezelőtti 576 milliós mínuszt – derül ki a cég szerdán kiadott éves gyorsjelentéséről. A diszkont légitársaság üzleti éve március végétől március végéig tart, ez idő alatt 27,1 millió utas repült velük, közel 17 millióval több, mint egy éve.
Ennek megfelelően a cég bevétele is növekedett, mégpedig 739 millió euróról, 1,663 milliárd euróra. A jegyárakból összesen 732,1 millió euró bevétele volt a cégnek, míg a kiegészítő bevételek (pl. a csomagok feladásának vagy az egymás mellé vett jegyeknek a plusz költsége) 931,4 milliót jelentettek. Mindez azt is jelenti, hogy a kiegészítő bevételek több pénzt (56 százalék) hoznak, mint a repülőjegyek (44 százalék).
Bár ennyivel több utas akár pozitívba is lendíthette volna a Wizz Air eredményét, az üzemanyag árának drágulása miatt továbbra is jelentős veszteségeket kénytelenek elkönyvelni. Jól mutatja a drágulást – és persze a Covid utáni forgalomnövekedést –, hogy amíg egy évvel ezelőtt 347,4 millió eurót költöttek üzemanyagra, addig a mostani üzleti évben ez 649 millióra nőtt. A személyzet költsége 132,9 millióról 220,5 millió euróra nőtt, de a reptéri költségeik is közel duplájára emelkedtek: 254,9 millió euróról 545,9 millió euróra.
Váradi József, a cég vezérigazgatója az eredményhez fűzött kommentárjában kiemelte, hogy mindenképpen pozitívum az utasszám növekedése, illetve az, hogy a repülőgépeik töltöttsége 64-ról 78 százalékra javult. Váradi arról is írt, hogy az iparágban minden szereplőnek gondot okoz az ellátási láncok globális lassulása, de az állandó munkaerőhiány is nehezíti a helyzetüket.
Ugyanakkor összességében optimista a cégvezetés, hiszen rendkívül erős nyarat várnak, ám hozzátették azt is, hogy mindezek ellenére, a 2023-as pénzügyi év első negyedévére így is operatív veszteséggel számol a Wizz Air.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
A politológus szerint az sem kizárt, hogy Orbán Viktorból egy ponton köztársasági elnököt csinálnak. Kéri Lászlóval Kacskovics Mihály Béla beszélgetett a Tiszáról, lehetséges buktatókról, Fideszről, kispártokról, lejáratásról.
A HVG tudósítója az oroszok által rakétával megsemmisített üzem mellől jelentkezett be.
A hajó bérleti díja egy hétre több mint egymillió forint.
Ókovács Szilveszter szerint az éneklés bizonytalan volt, számos hanghibát is felfedezett.