Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Heiszler Gabriella szerint a sörnél már tapasztalható valamennyi visszaesés, és egyre kevesebb biotermék fogy.
Az extraprofitadóval kapcsolatban nem zajlott előzetes egyeztetés – mondta a Pénzcentrumnak adott interjúban Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Azt is elmondta, hogy lehet kapni időpontot a kormánytól, kritikákat is meg lehet fogalmazni, de ezeket ritkán veszik figyelembe.
A Sparnak 10,5 milliárd forintot, a tavalyi adójuk 80 százalékát kell befizetnie az új adó miatt.
A legnagyobb aggályunk az, hogy egy élelmiszer-kereskedő, ha jól dolgozik, kb. 2 százalék profitot termel. Ez a nagyon hosszú távú átlag. Ehhez képest a mi adósávunk 2023. január 1-jétől 4,1 százalék, idén pedig a 2021-es év kiskereskedelmi adója 80 százalékának megfelelő összegű pótadót kell még pluszként befizetnünk. Ez azt jelenti, hogy ez nem extraprofitadó, hanem a forgalom alapján kivetett plusz különadó”
– mondta.
Heiszler Gabriella beszélt arról is, hogy a különadó miatt lecsökkentették a szórólapok számát, mégpedig 20 százalékkal. Ugyanakkor a fogyasztásban még nem látszódik különösebb változás, de a 2008-2009-es válságból kiindulva akár ötszázalékos visszaesést sem zár ki.
A kérdésre, hogy érzékelik-e már az infláció hatását a fogyasztási szerkezet alakulásán, Heiszler azt mondta: „Nagyon. Nálunk a saját márkás termékek aránya 25-26 százalék volt nagyon sok éven keresztül. Idén pedig felmentünk 30 százalék fölé”. Szerinte a sörnél is tapasztalható valamennyi visszaesés, és egyre kevesebb biotermék fogy.
Az ársapkás termékekre kitérve beszélt arról is, hogy a probléma fókuszában a frissáru, a csirke áll,
ugyanis mindeközben küzdünk egy komoly madárinfluenza-járvánnyal, ami még inkább felviszi az árakat. Jelen pillanatban mi drágábban vesszük a baromfit, mint ahogy adjuk.
Szerinte a háború ellenére sem fordulhat elő, hogy valamiből komoly hiány legyen, bizonyos termékek ára ugyanakkor el fog szállni, ez „sajnos ténykérdés”. Mint mondta, „lehet olyan, hogy helyettesítve lesz a te kedvenc márkás olajod egy másik márkás olajjal. Vagy az a termék, amiben benne van, mint pl. a majonéz, másféle olajból lesz.
Vagy olyan drága lesz a majonéz, hogy leszoksz róla.”
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.