Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Óriási a munkaerőhiány , és emiatt kell órákat várni a repülőtereken kevés a pincér az éttermekben, a személyzet a szállodákban. A főszezon nem jól indul Németországban - derül ki a Deutsche Welle összeállításából.
Budapesten akart tölteni pár napot egy esseni testvérpár. Az Eurowings az utolsó percben lemondta járatát, kénytelenek voltak vonattal utazni a magyar fővárosba. Sok ezren jártak így.
Miért? Több mint 7200 alkalmazott hiányzik a repülőtereken Németországban. A Német Gazdaságkutató intézet tanulmánya szerint sokan otthagyták a légiforgalmi szektort a pandémia idején, és nem tértek vissza. A Lufthansa emiatt már több mint kétezer járatot törölt München és Frankfurt repülőterén. Ehhez jön még 900 járat, mely a hétvégeken vagy az ünnepnapokon vitte volna külföldre a német turistákat. Frankfurtban, Németország legnagyobb repülőterén a forgalom már majdnem eléri a pandémia előtti szintet, a személyzet azonban meg sem közelíti azt. Toborzókampányok vannak, de ezek eredménye csak később lesz látható. Addig is hosszú várakozásra kell felkészülni.
Az államvasutak viszont jól működnek, náluk nincs személyzeti probléma. Időben 22 ezer új embert vettek fel, ezért bírják a terhelést.
Brüsszelnek az a célja, és ezzel a berlini kormány teljes mértékben egyetért hogy a rövidebb légiutak helyett inkább vasúton utazzanak a turisták. Ez ugyanis a környezetvédelem számára jóval előnyösebb.
Vendégmunkások a mentőangyalok?
A német kormány részben vendégmunkásokkal akarja megoldani a személyzeti hiányt a repülőtereken, szállodákban, éttermekben. Csakhogy ehhez egyszerűsíteni kell az előírásokat. Jelenleg például az ukrán menekültek alkalmazása olyan sok papírmunkával jár, hogy néhány munkaadó visszariad ettől. A német repülőterek szövetségének főnöke üdvözölte a kormány elképzelését, ezért a toborzó kampány hamarosan elindul. Mikor lesz ennek eredménye? - kérdezik a repülőtereken frusztráltan várakozó utasok. A szkepszis jogos: a Lufthansa csak jövőre ígér eredményt.
A vendéglátásban még rosszabb helyzet. A létszámhiány a legnagyobb gond - mondják a német szálloda- és étteremszövetségben (DEHOGA). A szövetség tagjainak 60%-a munkaerőt keres - változó sikerrel. Itt is sokan távoztak a pandémia idején, és egyáltalán nem mindenki tért vissza. A szállodák és az éttermek csapdába kerültek: óriási szükségük van a vendégekre a pandémia szűkös időszaka után, csakhogy nincs elegendő személyzet. A Covid-járvány időszakában az ágazat 75 milliárd eurót veszített. Lenne tehát mit behozni, de közben aggódni kell a Covid új hulláma miatt. “Még egy lezárást sok szálloda és étterem nem élne túl, ezért mindent meg kell tennünk ennek elkerülésére és a személyzet megőrzésére” - hangsúlyozzák a német szálloda- és étteremszövetségben.
Mi lett a német lányokkal Budapesten? Végül is vonattal megérkeztek, és jól érezték magukat a magyar fővárosban - írja a Deutsche Welle. A bajok a hazautazással voltak. Már a ferihegyi repülőtér felé tartottak amikor SMS érkezett a Eurowings-től: egyórás késés várható. Majd jött az újabb SMS: kétórás is lehet a késés. Amikor a két német lány kiért a ferihegyi repülőtérre, ott senki semmit nem tudott arról, hogy az Eurowings járata késne. Kiderült: a gép menetrend szerint indul. A fiatal lányoknak futniuk kellett, hogy elérjék.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az eset Magyar Péter országjárásának gyulai állomásán, a politikus beszéde közben történt.
Ezen a nyáron is gyakorlatilag visszabérli a főváros cége a BKV járműveinek hirdetési felületeit a Mészáros Lőrinchez köthető egyik vállalattól.
A gyakorlatsor egyszerű, egészségügyi előnyeit pedig közel 20 évnyi kutatás eredményei támasztják alá.
Első dalában a szabadságról és a nyugati jólétről énekel és rappel.