Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Michael O'Leary azt mondta, a kilövő üzemanyagárak miatt légitársasága a jövőben nem ajánl többé filléres utazásokat.
A 10 eurós repülőjegyek korának vége, a Ryanair átlagos viteldíja a tavalyi, nagyjából 40 euróról 50 euróra emelkedik a következő ötévben, mondta a BBC Radio 4-nek a légitársaság vezére, Michael O'Leary. A vezérigazgató szerint ettől még az emberek továbbra is repülni fognak, de sokkal árérzékenyebbek lesznek, és méginkább az olcsóbb jegyeket keresik majd. O'Leary arról beszélt, hogy az üzemanyag-költségek emelkedése nyomja fel a repülés árát.
A rádiós interjúban szóba került a légi közlekedés károsanyag-kibocsátása is. Erről O'Leary azt mondta, a közúti és tengeri szállítmányozás összességében sokkal nagyobb szén-dioxid-kibocsátó, mint az emissziók 2,4 százalékáért felelő repülés, ezért "tévút" az ő iparágát ennyire a középpontba helyezni. Ezzel együtt keresik az alacsonyabb fogyasztású repülés útjait, de szerinte sokkal nagyobbb eredményt hozna, ha átállna a világ a benzines és dízeles közlekedésről az elektromosra.
A Ryanair itthon nemrég 300 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot kapott az úgynevezett extraprofit-különadó a fogyasztókra való áthárítása miatt, de nem világos, milyen alapon bírságolták meg a céget. A vállalat fellebbez a döntés ellen.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.