Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Már a járványvédelmi intézkedések is kikezdték a járműipar ellátási láncait, a helyzeten pedig csak tovább súlyosbított az energiaárak emelkedése.
Akár 40 százalékkal, azaz negyedévente egymillió járművel is visszaeshet az európai autógyártás volumene az energiaválság miatt az S&P Global Mobility gazdaságkutató intézet kedden publikált prognózisa alapján.
A Winter is Coming címmel megjelent tanulmány szerint már a járványvédelmi intézkedések is kikezdték a járműipar ellátási láncait, és a helyzeten csak tovább súlyosbított az energiaárak emelkedése. „Tekintettel az Európában az egekbe szökő energiaárakra, fennáll a veszélye annak, hogy egy kemény tél esetén egyes autóipari ágazatokban leállnak a gyártósorok” – jelzi a tanulmány. A dokumentum egyben arra is felhívja a figyelmet, hogy ezzel a problémával nem csak az európai autógyártóknak kell szembenéznie, hiszen beszállítóként a világon mindenhová exportálnak alkatrészeket és részegységeket.
Edwin Pope, az S&P Global Mobility elemzője a Reuters hírügynökségnek elmondta, hogy az autóipar átvészelheti ugyan az előttünk álló téli szezont, ha azonban Európának nincs kész terve a következő télre, azt sok beszállító már nem élné túl. „Aggódom amiatt, hogy néhány magasan kvalifikált kisipari vállalkozás a régióban vagy csődbe megy, vagy egyszerűen feladja” – mondta Pope.
A prognózist még az Északi Áramlat vezetékek ellen a múlt hónap végén elkövetett szabotázs előtt készítette el az S&P Global Mobility gazdaságkutató intézet.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.
Közel 36 millió eurót, azaz mintegy 14 milliárd forintot kér a felszámoló a Dunaferr padlót fogott hengerművének életképes részeiért.
Az viszont még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A magyar miniszterelnök hatalma veszélyben van, de nem úgy, ahogyan azt várnánk.