Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
A Cup Revolution gyakorlatát és zöld állításait is ellenőrzik. Azt gyanítják, hogy agresszív és a fogyasztókat megtévesztő gyakorlatot folytat.
Vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal az egyik legnagyobb hazai műanyagpohár-visszaváltó, újrapohár-forgalmazó céggel, a Cup Revolution Szolgáltató Kft.-vel szemben. Azt gyanítják, hogy agresszív és a fogyasztókat megtévesztő gyakorlatot folytat.
A szolgáltató – amelyről ebben a cikkben írtunk hosszan – a partnerein keresztül számos hazai fesztivál, koncerthelyszín, vendéglátóhely és sportrendezvény újrapohárrendszerét biztosítja. Ebben a rendszerben a fogyasztók italt csak újrapohárban vásárolhatnak, amelyek visszaszolgáltatásakor nem pénzt, hanem tokent kapnak, ami mindenhol kizárólag újabb újrapohárra váltható. A GVH gyanúja szerint
a vállalkozásnak ez a kereskedelmi módszere – figyelemmel annak helyére, időzítésére és jellegére – pszichés nyomásgyakorlással torzíthatja a fogyasztók döntését, valamint a velük szembeni hatalmi helyzet kihasználásával korlátozhatja döntésszabadságukat.
A közlemény szerint a vizsgálat kiterjed a Cup Revolution reklámkommunikációjának egyes elemeire is, amelyek a poharak, illetve a visszaváltási rendszer környezetre gyakorolt hatásaira vonatkoznak. A vállalkozás bizonyos állításai feltehetően megalapozatlanok, az újrapoharak környezeti előnyeinek igazolására pedig a cég valószínűleg nem rendelkezik megfelelő bizonyítékkal. A GVH példaként idézte a cégnek azt az állítását, amely szerint „a visszaváltható és mosható poharak használatával akár 80 százalékkal csökkenthető a rendezvények és vendéglátóhelyek hulladéktermelése”.
A hatóság jelezte: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Cup Revolution nettó értékesítési árbevétele 317 millió forintra nőtt tavaly a megelőző évi 66 millió forintról. Adózott eredménye 117,5 millió forint közelébe bővült, 2020-ban 341 ezer forint volt.
A repoharak lassan sem a környezetvédelem, sem a fogyasztók érdekét nem szolgálják
Kevés olyan szórakozni járó ember van Budapesten, akinek még sincs odahaza legalább egy-két újratölthető pohara - újrapohara -, vagy azért cserébe kapott műanyag zsetonja egymástól teljesen független szolgáltatóktól. Aztán ahogyan az egymással nem csereszabatos poharak toronnyá nőttek a konyhapulton, úgy lett sokaknak elegük az egészből.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Muszáj költségvetési szigort felmutatnia a kormánynak, de ennyi idővel a választás előtt ezt úgy kell megcsinálnia, hogy ne az átlagember szenvedje meg igazán. Az eredmény: az állami cégeknek kell spórolniuk a dolgozóikon. Az állam nem omlik össze, a költségvetés viszont bajban van, úgy is, hogy már a sokadik hasonló lépést tették meg.
Az osztrák Profil szerint van olyan olvasata is a történteknek, hogy Orbán Viktor gyengének látszik.
Teljesen rendben van, ha Orbán Viktor nem kér a Pride-ból, de ne erőltesse rá mindenkire az ódzkodását, csinálja a négy fal között. Vélemény.
„És ki hozta azt a törvényt?” – kérdezte a Tisza Párt elnöke.
A megszólaló drag queenek szerint is volt polgárpukkasztás a műsorukban.
Lezárult a lengyel uniós elnökségi időszak.