szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hivatalosan nem törli el a kormány új adócsomagja a reklámadót, de 0 százalékon hagyja a kulcsát 2023 végéig. Korábban még arról volt szó, hogy 15 milliárd forint bevételt várnak az adónemtől.

Gyorsan tettek követték az ígéretet: kedden adott ki közleményt a Magyar Reklámszövetség arról, hogy a kormány a velük folytatott tárgyalás után megfontolja a reklámadó felfüggesztését, szerda délután pedig a kormány be is adta az új adócsomagját, amelyben az szerepel, hogy 2023 végéig nem kell reklámadót fizetni. Ezt már csak a parlamentnek kell megszavaznia, de ez, ha megvan rá a kormányzati akarat, csak idő kérdése.

A szövegben az szerepel – pdf-ben itt érhető el a javaslat – hogy

az adó mértéke 2019. július 1-jétől 2023. december 31-ig az adóalap 0 százaléka.

A kormány eredetileg 15 milliárd forint bevételt várt 2023-ra a médiacégek reklámbevételeinek megadóztatásából, még akkor is, ha a szektorban extraprofit legfeljebb a kormánybarát médiacégeknél figyelhető meg.

A Magyar Reklámszövetség még a kedd esti közleményében azt írta: a reklámadó visszavezetése a gazdasági stabilizáció és a növekedés ellen hatna, a jelenlegi súlyos energiaválsággal terhelt, erősen gyengülő makrogazdasági környezetben megroppanthatná az amúgy is csökkenő teljesítményt felmutató reklámipart. Arra is emlékeztettek, hogy a magyar médiatorta mérete reálértéken 2021-ben még mindig nem érte el a járvány előtti szintet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Fülöp István Itthon

Hazug a kormány érvelése az újból bevezetett reklámadó ügyében

15 milliárd forint adóbevételt vár 2023-ban a kormány a médiacégek reklámbevételeinek megadóztatásából, bár a szektorban extraprofit legfeljebb a kormánybarát médiumoknál fedezhető fel. A magyar reklámpiacot letaroló globális szereplők, mint a Google és a Facebook megadóztatása kétséges, és tovább szűkíti a hazai szereplők mozgásterét az óriásokkal szemben.