Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Charleroi biztonságáért felelős vállalat munkatársai hétfőn kezdtek sztrájkba, kedden az egész repülőteret le kellett zárni.
Háromnapos részleges leállást követen megnyílt az utasok előtt, és ismét indít és fogad járatokat a magyarországi légi járatokat is kiszolgáló belgiumi Charleroi nemzetközi repülőtér – tájékoztatott az RTBF belga közszolgálati rádió csütörtökön. A charleroi-i repülőtér biztonságáért felelős vállalat munkatársai hétfőn kezdtek sztrájkba, mert a légikikötő közbeszerzés útján, egy újabb cég bevonásával kívánja végeztetni a beengedést és a csomagellenőrzést.
A beszámoló szerint a repülőtér vezetése és a biztonsági cég szakszervezetei szerdán este megállapodtak a dolgozók számára is elfogadható lehetséges megoldásokról, melyek között egyebek mellett az szerepel, hogy nem osztják meg a csomagellenőrzés feladatait a másodikként alkalmazni tervezett vállalattal. A szakszervezetek megerősítették, hogy a munkavállalók befejezték a sztrájkot, azonban egyelőre nem tudni, mikor áll vissza a repülőtér rendes működése – közölték.
A repülőtér vezetőségének korábbi tájékoztatása szerint egy újabb biztonsági cég alkalmazására azért van szükség, mert az elmúlt években „előfordultak visszatérő problémák” amiatt, hogy a feladatokat egyetlen szolgáltatónak kellett ellátnia. A szolgáltatás folytonosságának biztosításához elengedhetetlen a feladatok megosztása két cég között – írták. Az újabb cég bevonása nem befolyásolja a foglalkoztatást, sem a díjazás mértékét – tették hozzá.
A munkabeszüntetés miatt hétfőtől nehezen, vagy egyáltalán nem volt megközelíthető a charleroi-i repülőtér, a biztonsági szolgálat a helyszínre vezető körforgalom közlekedését lassította. A kedden is folytatódó sztrájk miatt kialakult zsúfoltság ellehetlenítette a földi kiszolgálást, a repülőtér ezért szerdán bezárta kapuit az utazóközönség előtt. A tettlegességig fajult helyzetben öt rendőr megsérült.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.