Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A GVH nem bírságolt, mert a gyorséttermek gyorsan korrigáltak.
A Burger King és a Kentucky Fried Chicken (KFC) is megsértette a kereskedelmi törvényt, mert nem kínált alternatívákat az egyes italkategóriákban a fogyasztóknak – állapította meg vizsgálata során a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A hivatal azért indított vizsgálatot a KFC és a Burger King magyarországi üzemeltetőivel szemben, hogy kiderítse: a két étteremlánc eleget tesz-e a 2021 nyarán életbe lépett új kereskedelmi szabályozásnak, amely szerint a törvényben meghatározott italtípusokból (sör, üdítő- és gyümölcsital, gyümölcslé és gyümölcsnektár, valamint ásványvíz és szikvíz) a jelentős piaci erejű italgyártók termékei mellé minden vendéglátóhelynek alternatív választási lehetőséget kell biztosítania.
A GVH vizsgálata feltárta, hogy mindkét gyorsétteremlánc üzemeltetője megszegte a szabályozást. A KFC éttermeiben egyetlen nagy italgyártó termékeit kínálták az ásványvizek és a szikvizek kategóriában, a Burger King éttermekben pedig – ugyanezen kategória mellett – a gyümölcslevek és gyümölcsnektárok termékcsoportjaiban sem volt megfelelő a választék.
Bírságot azonban nem szabtak ki a cégekre, mivel új, elsőként értékelt törvényi kötelezettséget szegtek meg, és a jogsértéseket rövid időn belül korrigálták.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ellenzéki arcok és két régi kedvenc pokémon is felbukkan – videós beszámolónk az eseményről.