Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Stellantis csoportnál most jöttek rá, hogy az elektromos autóiknál képtelenek tartani a Brexit-egyezményben meghatározott autógyártási szabályokat.
Arra kérte a Stellantis a brit kormányt, hogy tárgyalja újra az EU-val a kilépés idején kötött kereskedelmi egyezséget – írja a BBC.
A világ negyedik legnagyobb autógyártója, amely Fiat-Chrsyler és a PSA (a korábbi PSA Peugeot Citroen) egyesülésével 2021-ben jött létre, és most egyebek mellett a Citroen, a Fiat, az Opel/Vauxhall vagy épp a Peugeot is hozzá tartozik, a szabályozásnak azt a részét tartja problémásnak, amely szerint az elektromos autók értékének 45 százalékát adó alkatrészeknek az EU-ból vagy Nagy-Britanniából kell származniuk ahhoz, hogy a jármű vámmentes legyen. Mostanra az EU-n kívülről érkező alapanyagok úgy megdrágultak, hogy ezt a szabályt a Stellantis nem tudja betartani.
A cég arra figyelmeztetett: ha drágulna az elektromos autók gyártása Nagy-Britanniában, akkor logikus lenne inkább a szigetországon kívülre vinni át a gyárakat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítésa a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.