szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Stellantis csoportnál most jöttek rá, hogy az elektromos autóiknál képtelenek tartani a Brexit-egyezményben meghatározott autógyártási szabályokat.

Arra kérte a Stellantis a brit kormányt, hogy tárgyalja újra az EU-val a kilépés idején kötött kereskedelmi egyezséget – írja a BBC.

A világ negyedik legnagyobb autógyártója, amely Fiat-Chrsyler és a PSA (a korábbi PSA Peugeot Citroen) egyesülésével 2021-ben jött létre, és most egyebek mellett a Citroen, a Fiat, az Opel/Vauxhall vagy épp a Peugeot is hozzá tartozik, a szabályozásnak azt a részét tartja problémásnak, amely szerint az elektromos autók értékének 45 százalékát adó alkatrészeknek az EU-ból vagy Nagy-Britanniából kell származniuk ahhoz, hogy a jármű vámmentes legyen. Mostanra az EU-n kívülről érkező alapanyagok úgy megdrágultak, hogy ezt a szabályt a Stellantis nem tudja betartani.

A cég arra figyelmeztetett: ha drágulna az elektromos autók gyártása Nagy-Britanniában, akkor logikus lenne inkább a szigetországon kívülre vinni át a gyárakat.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!