Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata, a Stellantis névre keresztelt új vállalat a világ negyedik legnagyobb autógyára. Az új részvényekkel már a jövő hét elején kereskedni lehet.
Több, mint egy évig tartott az olasz-amerikai Fiat Chrysler és a francia PSA (korábban PSA Peugeot Citroen) véglegesítette az 52 milliárd dolláros üzletet. Az egyesülést 2019 októberében jelentették be, mától pedig – áll a közleményükben – az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom Stellantis néven működik tovább.
A céget a PSA vezére, Carlos Tavares vezeti tovább, a vállalat új részvényeivel Milánóban és Párizsban hétfőtől, New Yorkban pedig keddtől indul a kereskedés. Tavares az új vállalat élén az első sajtókonferenciát kedden tartja az után, hogy megkongatja a New York-i értéktőzsde harangját.
A befektetők figyelme elsősorban arra irányul majd, hogy Tavares hogyan oldja meg a csoporttal szembeni új kihívásokat – így például mit kezd a hatalmas, kihasználatlan gyártókapacitással és a lesújtó kínai teljesítménnyel.
Mindazonáltal az egyesülés egyik célja, hogy közösen nagyobb források bevonásával sikerrel álljanak át az elektromos autók gyártására. Azt is ígérik, hogy a Stellantis évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.
A Stellantis célja, hogy az inkább a tettek, mint a szavak emberének tartott Tavares irányítása alatt az új konszern a világ két legnagyobb autógyártója, a Toyota és a Volkswagen igazi versenytársa lehet.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt új filmjében.
A Városháza parkból indul a menet, és a Műegyetem rakpart lesz a cél.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
Nem tudni, mit hoz a jövő, de Litkai Gergely a 10 perces BKK-leállás nyomán kidolgozta, majd a Duma Aktuál közönségének bemutatta a Fővárosi Csődelodázási Csomagot.