Közel 10 milliárd forint osztalékot vett ki Balásy Gyula a kormány reklámkampányait szervező cégeiből

Tavaly is nagy üzlet volt a kormánypropaganda terjesztése.

  • hvg.hu hvg.hu
Közel 10 milliárd forint osztalékot vett ki Balásy Gyula a kormány reklámkampányait szervező cégeiből

6,78 milliárd forint nyereséggel zárta 2022-t a New Land Media Kft., a kormánykommunikáció egyik kedvenc vállalkozása. Balásy Gyula, a cég 100 százalékos tulajdonosa nem csak ezt a profitot vette ki teljes egészében osztalékként, hanem még 20 millió forintot a korábbi évek eredménytartalékából is, így összesen 6,8 milliárd forinttal gazdagodott.

Balásy másik cége, amely szintén gyakori szereplője a kormány kommunikációs szerződéseinek, a Lounge Design, 3,04 milliárd forint profitot szerzett. Ebből Balásy néhány tízmillió forintot benthagy eredménytartalékban, 3 milliárdot vesz ki osztalékként.

A New Land Media árbevétele 78,7 milliárd forint volt, másfél milliárddal kevesebb, mint 2021-ben. A profit ennek ellenére kétmilliárddal nőtt, az anyagjellegű ráfordításokat ugyanis 2,5 milliárddal le tudták faragni. A Lounge Design szinte pont ugyanannyi bevételt szerzett, mint egy évvel korábban, 19,2 után 19,9 milliárd forintot, az anyagköltsége viszont 1,4 milliárddal nőtt.

Azt a 444 már korábban megírta, hogy a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda tavaly minden korábbinál több pénzt, 44 milliárd forintot költött el „kommunikációra”, vagyis a kormánypropaganda szórására plakátkampányokban, újsághirdetésekben, facebookos videókban vagy épp YouTube-videók tömkelege előtt kikerülhetetlen reklámokban. Az ezekre kiírt közbeszerzéseket rendszerint a New Land Media, illetve a Lounge Design nyeri.