szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Betekintettek a Rogán-minisztérium és Balásy Gyula cégei szerződései közé. A New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. az Orbán-levél megtervezése mellett kampányokat, képzéseket szervezett és a kormányszóvivőt is támogatta egy több mint 10 milliárdos decemberi keretszerződés alapján.

Közel 230 ezer forintot számláztak ki a propagandamegbízásokkal vastagon kitömött Balásy Gyula cégei a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. csak annak a levélnek a megtervezéséért, amelyet Orbán Viktor nevében küldtek ki a nyugdíjasoknak idén februárban a 13. havi nyugdíjról – derül ki a Lakmusz cikkéből.

A tényellenőrző oldal munkatársa a kormányzati propagandáért felelős Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter minisztériumában nézhette meg egy közadatigénylést követően a tárca és a két jelzett cég közötti 10,66 milliárd forintos keretszerződés részleteit, aminek körülbelül fele – 5,1 milliárd forint – a legutóbbi nemzeti konzultáció eredménykommunikációjára vonatkozott, körülbelül fele pedig egyéb megbízásokat tartalmazott, többek között az említett levelet, mely után a lap szerint

egy ügyfélkapcsolati menedzser három, és egy tervezőgrafikus nyolcórás munkáját számlázták ki.

A cégek mindenesetre jól tejeltek a tulajdonosnak, aki 10 milliárdos osztalékot vett ki belőlük.

Közel 10 milliárd forint osztalékot vett ki Balásy Gyula a kormány reklámkampányait szervező cégeiből

Tavaly is nagy üzlet volt a kormánypropaganda terjesztése. 6,78 milliárd forint nyereséggel zárta 2022-t a New Land Media Kft., a kormánykommunikáció egyik kedvenc vállalkozása. Balásy Gyula, a cég 100 százalékos tulajdonosa nem csak ezt a profitot vette ki teljes egészében osztalékként, hanem még 20 millió forintot a korábbi évek eredménytartalékából is, így összesen 6,8 milliárd forinttal gazdagodott.

A 40 darab, összesen 5,58 milliárd forint értékű megbízások között emellett vannak busásabb munkák, így 1,5 milliárd forint a „Több mint egy éve tart a háború” kampányra, aminek keretein belül egy 25 másodperces kisfilm készült, de más mellett közel 1,3-1,3 milliárdért vállalták a 30 év alatti anyák szja-mentességéről, illetve az ország- és vármegyebérletetről szóló kampányt.

A Balásy-cégek ezek mellett kommunikációs tanácsokat adtak, kommunikációs felkészítést tartottak, sajtótájékoztatót szerveztek, sőt támogatták a kormányszóvivői feladatokat is.

Korábban megírtuk, hogy Balásy Gyula érdekeltségei alaposan kiveszik a részüket az atlétikai vb-vel kapcsolatos feladatokból is:

Közel 40 milliárdos üzletet jelent Balásy Gyula cégeinek az atlétikai vb

Hárommilliárd forintnál is nagyobb összeget költhet a Budapest 2023 Nrzt. arra, hogy népszerűsítse az atlétikai vb-t, és akkor még csak az első ütemről van szó. A megbízások nagy része, összesen 3,34 milliárd forint értékben Balásy Gyula cégeinél landol.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

HVG HVG Hetilap

Balásy és a haverok

Újabb, 75 milliárd forintos keretösszegű állami kommunikációs tendert nyert el a Balásy Gyula tulajdonába tartozó New Land Media–Lounge Design konzorcium – írja a K-Monitor. Az eredmény nem meglepetés, hiszen 2018 óta lényegében kizárólag Balásy cégei futnak be a Rogán Antal vezetése alatt működő Nemzeti Kommunikációs Hivatal állami cégek és intézmények kommunikációjára kiírt tenderein. A mostani közbeszerzési pályázaton az NKH-val keretszerződésben álló cégek közül hárman is indultak, ezzel papíron teljesül az államnak az az uniós vállalása, hogy csökkenti az egyszereplős tenderek számát. A rajtvonalhoz állók kiléte azonban jól jelzi a kormány szándékának komolytalanságát. Az egyik kihívó a nemrég bormarketingért felelős kormánybiztossá kinevezett Rókusfalvy Pálnak és testvérének cége, a Roxer, a másik pedig Krskó Tibor vállalkozáspárja, a Network 360 és az Affiliate Network, amelyek Balásy színre lépése előtt évekig az NKH legfontosabb partnerei között voltak.