Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b227095f-9400-4770-a372-c1d29347a32e","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Vasút is, villamos is.","shortLead":"Vasút is, villamos is.","id":"20241129_A-MAV-feltette-a-nagy-kerdest-Sinen-megy-es-100-bol-98-szor-pontos-mi-az","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b227095f-9400-4770-a372-c1d29347a32e.jpg","index":0,"item":"8d2f25fe-2a84-4ef8-b189-b1a7949653ee","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_A-MAV-feltette-a-nagy-kerdest-Sinen-megy-es-100-bol-98-szor-pontos-mi-az","timestamp":"2024. november. 29. 07:43","title":"A MÁV feltette a nagy kérdést: Sínen megy, és 100-ból 98-szor pontos – mi az?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"917ff53d-fbad-4ca0-815f-cda7550bf9cc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Mitsubishi Space Star nem túl modern és elég fapados, de a legolcsóbban benne érezhető az a bizonyos “új autó illat”.","shortLead":"A Mitsubishi Space Star nem túl modern és elég fapados, de a legolcsóbban benne érezhető az a bizonyos “új autó...","id":"20241129_boven-5-millio-forint-alatt-legolcsobb-uj-auto-magyarorszagon-mitsubishi-space-star","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/917ff53d-fbad-4ca0-815f-cda7550bf9cc.jpg","index":0,"item":"fb00fe9c-7b08-407c-868a-10eeb9d2e243","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_boven-5-millio-forint-alatt-legolcsobb-uj-auto-magyarorszagon-mitsubishi-space-star","timestamp":"2024. november. 29. 06:41","title":"Bőven 5 millió forint alatt: ez most a legolcsóbb új autó Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"add02f73-0afe-4a6f-b393-a78962825b21","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az évtized végéig marad a V8. ","shortLead":"Az évtized végéig marad a V8. ","id":"20241129_A-kovetkezo-Lamborghini-Urus-meg-biztosan-nem-lesz-elektromos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/add02f73-0afe-4a6f-b393-a78962825b21.jpg","index":0,"item":"d5c03d70-02f7-4590-a81e-2740eef50f46","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_A-kovetkezo-Lamborghini-Urus-meg-biztosan-nem-lesz-elektromos","timestamp":"2024. november. 29. 08:21","title":"A következő Lamborghini Urus még biztosan nem lesz elektromos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c32c6cf8-b7f0-4baa-ba41-860dc32ef852","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Miért nem engedik be Magyar Pétert a gyermekotthonokba, és mennyit keresnek átlagosan a gyerekvédelemben dolgozók? Videó az országjárás bicskei állomásáról, ahol Magyart a szociális ügyekért felelős helyettes államtitkár várta, akivel jó egyórás csörtébe keveredett.","shortLead":"Miért nem engedik be Magyar Pétert a gyermekotthonokba, és mennyit keresnek átlagosan a gyerekvédelemben dolgozók...","id":"20241129_magyar-peter-bicskei-gyermekotthon-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c32c6cf8-b7f0-4baa-ba41-860dc32ef852.jpg","index":0,"item":"959e9ba0-c2b1-4aa5-8bd4-12132017b7f1","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_magyar-peter-bicskei-gyermekotthon-video","timestamp":"2024. november. 29. 17:57","title":"„A haltól bűzlik a feje, és az Orbán feje nagyon büdös“ – videón Magyar Péter látogatása a bicskei gyermekotthonnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db498f50-a9aa-4f37-86de-87cdf7aaddcf","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Amit a kormány a választókerületek arányosítása érdekében tett reformként hirdet, az valójában brutális aránytalansághoz vezet – elsősorban az ellenzéki Budapest kárára.","shortLead":"Amit a kormány a választókerületek arányosítása érdekében tett reformként hirdet, az valójában brutális...","id":"20241129_hvg-valasztokeruletek-kormany-parlamenti-ellenzek-tisza-part-magyar-peter-karacsony-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db498f50-a9aa-4f37-86de-87cdf7aaddcf.jpg","index":0,"item":"4058f84a-8da3-4dc2-9440-10d81c86aba6","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-valasztokeruletek-kormany-parlamenti-ellenzek-tisza-part-magyar-peter-karacsony-gergely","timestamp":"2024. november. 29. 14:00","title":"A jelenlegi parlamenti ellenzék pozícióit gyengíti leginkább a választókerületek fideszes átrajzolása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag","description":"Pénteken a Magyar Közlönyben megjelent a munkáshitelről szóló végleges kormányrendelet. Az igénylésre vonatkozóan nincs nagy meglepetés a jogszabályban, viszont a futamidő kapcsán fontos részleteket tisztáz a jogszabály.","shortLead":"Pénteken a Magyar Közlönyben megjelent a munkáshitelről szóló végleges kormányrendelet. Az igénylésre vonatkozóan nincs...","id":"20241129_munkashitel-rendelet-magyar-kozlony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9.jpg","index":0,"item":"75a489e4-2678-4fdc-a8a7-66117144e33f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_munkashitel-rendelet-magyar-kozlony","timestamp":"2024. november. 29. 19:56","title":"Megjelent a rendelet a munkáshitelről, benne néhány lényeges pontosítással","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0de907b9-22f9-45ee-8a27-a48a233555ad","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A közlekedési miniszter már nem sz.rból, hanem sárból épít várat.","shortLead":"A közlekedési miniszter már nem sz.rból, hanem sárból épít várat.","id":"20241129_lazar-janos-anyukaja-csunya-beszed","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0de907b9-22f9-45ee-8a27-a48a233555ad.jpg","index":0,"item":"fdea7d92-c266-4294-bbd6-ad7982538601","keywords":null,"link":"/ingatlan/20241129_lazar-janos-anyukaja-csunya-beszed","timestamp":"2024. november. 29. 14:01","title":"Lázár János anyukája minőségi változást ért el a vasútnál: a miniszter már sárból építkezik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9341c38-73e7-4619-97c6-471fb246a328","c_author":"Medvegy Gábor","category":"360","description":"Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen, de ez még semmi. Az 1924 novemberében megjelent lapok meghökkentő híreiből válogattunk, amelyekből kiderül, hogy a vasútra mindig lehetett panaszkodni, a parlamenti zsidózás pedig nem sértett illemet akkoriban. A templomba járó nők kivágott, áttetsző ruhái ellenben igen.","shortLead":"Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen...","id":"20241130_100-eves-ujsag-horthy-merenyloi-harcolhattak-volna-robotzsaruval","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9341c38-73e7-4619-97c6-471fb246a328.jpg","index":0,"item":"7360c359-1ec0-4ba8-8f5c-d9c6b5c5c1ef","keywords":null,"link":"/360/20241130_100-eves-ujsag-horthy-merenyloi-harcolhattak-volna-robotzsaruval","timestamp":"2024. november. 30. 15:00","title":"Egy vérző ország minden gondja a lelkében – a mai propagandisták is megirigyelhetik, ahogy anno a magyar kormányfőről írtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
129 ezer legyártott és közel ennyi eladott autóval 2 milliárd euró fölé nőtt a Magyar Suzuki árbevétele, a nyereség azonban felére csökkent. A vállalat idén felgyorsítja a gyártást, cél a 3 milliárd eurós árbevétel megközelítése. Az esztergomi gyárban már indiai és Fülöp-szigeteki munkavállalók is dolgoznak.
2022-ben 129 ezer autót gyártottak az esztergomi Suzuki-gyárban – mondta el a vállalat tavalyi eredményeit ismertető sajtótájékoztatón Krisztián Róbert vezérigazgató-helyettes. Az év kereskedelmi szempontból sikeresnek mondható, a hazai értékesítés 2,3 százalékkal nőtt, az exportértékesítés 26 százalékkal, az árbevétel visszatért a pandémia előtti, 2 milliárd euró fölötti szintre. Ugyanakkor a nehéz körülmények, az magasabb költségek miatt (chiphiány, energia- és alapanyagárak emelkedése) a nyereség a felére esett vissza, 22,7 millió euró volt.
A Magyar Suzuki a dolgozói állományt illetően a „több lábon állás” stratégiáját alkalmazza – mondta el Fejesné Gyurján Ildikó, HR-ért, pénzügyekért és informatikáért felelős operatív igazgató. A cég igyekszik minél nagyobb arányban a régióból toborozott saját alkalmazottakat foglalkoztatni, ám a munkaerőpiaci helyzet nem kedvező, és egyre kedvezőtlenebb: a munkaerőhiány Esztergom megyében uniós szinten is kiemelkedőnek számít. Ezért munkaerő-kölcsönző cégeken keresztül főleg a keleti, déli országrészekben toborzott dolgozókat is foglalkoztatnak. Továbbá tavaly 161 munkavállaló érkezett Indiából – mivel akkor még nem élt a harmadik országból érkezettek munkavállalását megkönnyítő szabályozás, a vállalat vezetői személyesen mentek Indiába kiválasztani az új dolgozókat. Ez a 161 ember 2 évre jött, itt tartózkodásuk opcionálisan egy évvel meghosszabbítható. Idén pedig – már egyszerűsített foglalkoztatás keretében, munkaerő-kölcsönző cégen keresztül – 55 dolgozó érkezett a Fülöp-szigetekről.
A teljes munkavállalói állomány 6-7 százaléka érkezett 3. országból, a cég ezeken az arányokon a jövőben sem tervez változtatni – mondta a hvg.hu kérdésére Fejesné Gyurján Ildikó. A dolgozók ugyanazt a bért kapják, attól függetlenül, hogy saját állományba tartoznak vagy munkaerő-kölcsönzőn keresztül dolgoznak – ám a cég számára a kölcsönzés plusz költsége miatt e munkavállalók valamivel nagyobb munkaerő-költséggel járnak. A HR-igazgató attól nem tart, hogy a jövőben nehezebb lenne harmadik országokból munkavállalókat toborozni azért, mert nagyobb lesz irántuk a hazai kereslet. Például a Fülöp-szigetek gazdasága jelentős mértékben a munkaerő exportjára épül, tehát aligha valószínű, hogy a magyar cégeknek versengeniük kellene az ottani munkaerőért. A Magyar Suzukinál 590-600 felvidéki magyar is dolgozik, ők stabil, régi munkaerő, nagyrészt akkor is kitartottak, mikor a forint árfolyama tavaly megroppant. Fejesné Gyurján Ildikó reméli, hogy a jövőben is tudnak majd a határ túloldaláról munkaerőt toborozni.
Magyar Suzuki Zrt.
Tavaly a vállalat 400 fős létszámbővítést hajtott végre, idén még 178 embert vesznek fel, erre a gyártókapacitás növelése miatt van szükség – tájékoztatott Krisztián Róbert vezérigazgató-helyettes. A kapacitás növelése érdekében gyorsítják a gyártószalagot, 74 másodpercenként gördül majd le egy új autó. Magyarországon az újautó-piac 5-6 százalékkal eshet vissza, a kereslet csak a második félévben, az infláció és a kamatok mérséklődése után találhat magára. Ezzel szemben globálisan magas az igény az új autók iránt.
A Magyar Suzuki értékesítési árbevétele idén megközelítheti a 3 milliárd eurót. A növekedés mögött nyilván nem csak a termelésbővülés áll, hanem az autók árának emelkedése. Krisztán Róbert szerint egy hazai gyártású Vitara ára 1-1,5 millió forinttal nőtt. Az import (nem Magyarországon gyártott) Suzukik ára ennél jobban, hiszen e autók esetében a logisztikai költségeket is meg kell fizetni. Amelyek ráadásul jelentősen, 3-4-szeresére nőttek. A kínai autóexport egyre nagyobb Európába, így a korábban Japán-Európa viszonylaton dolgozó hajókapacitás egy része áttevődött a Kína-Európa viszonylatra. Az import Suzukikra ráadásul akár több hónapot kell várni, a hazai gyártású modelleknél nincs várakozási idő.