A légiközlekedés magas károsanyag-kibocsátásának csökkentése volna a cél. A légitársaságok tiltakoznak, és az sem valószínű, hogy az összes uniós tagállam belemenne.
Franciaország igyekezni fog megszerezni a többi uniós tagállam támogatását ahhoz, hogy minimumárat vezessenek be Európában a repülésre a légiközlekedés klímaváltozásra gyakorolt hatásának csökkentése érdekében – jelentette be Clément Beaune közlekedési miniszter. Párizs célja, hogy vitát nyisson a repülőjegyek társadalmilag igazságos, környezeti hatásokat figyelembe vevő árazásáról – számol be az Euractive a tárcavezető által közzétett írásos jegyzetről.
Az ügy napirenden lesz az uniós közlekedési miniszterek barcelonai, szeptember 21-22-én tartott informális találkozóján.
Néhány tagállam elvben támogatna ilyesmit – mondták uniós tisztviselők a Reutersnek –, köztük Hollandia és Belgium. Ausztria már korábban megpróbált minimumárat bevezetni, de a folyamat a jogi megoldások összetettsége miatt megakadt.
A repjegyekre bevezetett minimumár egész biztosan kellemetlenül érintené a fapados légitársaságokat, amelyek üzleti modellje éppen a jegyek olcsóságára épül. Az is kérdéses, hogy a javaslat számíthat-e az összes tagállam támogatására: számos európai turisztikai desztináció forgalma függ a területek megfizethető megközelíthetőségétől.
A légitársaságokat képviselő szervezetek nem meglepő módon ellenzik az ötletet. Az Airlines for Europe szövetség nyílt levélben tiltakozott, felhívva a figyelmet, hogy a minimumár bevezetése sértené a vállalkozások szabad ármegállapításhoz való jogát.