Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
16 hónapon keresztül csökkenhet a Mol bányajáradéka, ha a cég öt kategóriában teljesíti a szénhidrogén-kitermelés előírt minimumszintjét.
Hatósági szerződést kötött a Mol a magyar állammal – jelentette be a cég a tőzsde honlapján. A szerződés 2023-ra és 2024-re határozza meg, hogy öt különböző kategóriában minimum mennyi szénhidrogént kell kitermelnie a Molnak. Ha ezeket a szinteket eléri a vállalat, akkor az extraprofitadókról szóló rendelet alapján kevesebb extra bányajáradékot kell fizetnie, méghozzá 2023. szeptember 1-jétől visszamenőleg idén, illetve 2024-ben.
A Mol a közleménye szerint úgy számol, hogy ebben a 16 hónapban maximálisan 400-450 millió dollárral csökkenheti az extra bányajáradékát. Ez mostani árfolyamon 144-163 milliárd forintot jelentene.
Október elején a Mol még azt közölte: „bizonyos beruházásokat át kell gondolnunk”, mert az EU nem ad támogatást, a kormány ugyanis az utolsó pillanatban, a beadás előtt törölte az uniós Helyreállítási Alap (RRF) REPowerEU fejezetéhez beadott kérelemből a Mol beruházásait. A mostani közlemény Marton Zsombort, a Mol Csoport kutatás-termelés üzletágának ügyvezető igazgatóját idézi, aki azt mondta: a szerződés „lehetővé teszi, hogy végrehajtsuk azokat a beruházásokat, amelyek a magyarországi kitermelésünk szinten tartásához szükségesek”.
A cég 2022-t a története legnagyobb, 628 milliárd forintos nyereséggel zárta. Idén az első negyedévben 258, a másodikban 140 milliárd forint lett az eredmény.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.