Bocsánatot kért a fizetési botrányért a Booking.com vezére

Még mindig vannak, akik nem kapták meg a pénzüket a szállásfoglaló oldaltól.

  • hvg.hu hvg.hu
Bocsánatot kért a fizetési botrányért a Booking.com vezére

Bocsánatkérő levelet küldött a Booking.com vezérigazgatója azoknak a szállásadóknak, akik az elmúlt hónapokban késve, vagy akár még mindig nem kapták meg a pénzüket – írja a spabook.net.

A lap beszámolója szerint Glenn Fogel az üzenetben elismerte, hogy a kifizetési botrány hátterében nem csupán rendszerkarbantartás, hanem -fejlesztés és -migráció is áll. „Azon befektetésünk részeként, hogy technológiánk továbbra is egyre magasabb szintű online biztonságot nyújtson Önnek, vendégeinek és rendszereinknek, alapvető fejlesztéseket kellett végrehajtanunk, beleértve a pénzügyi és fizetési platformjaink rendszerfrissítését. Annak ellenére, hogy alaposan megterveztük, és előre értesítettük Önt és többi partnerünket, hogy ezt a munkát elvégezzük, számos előre nem látható probléma adódott. Ennek következtében néhány partnerünk kifizetése megszakadt” – olvasható a levélben.

Azok számára, akiknél legalább 21 napot késett a kifizetés az eredetileg jelzett 10 napos befagyasztás után, a vezérigazgató „jó szándékuk jeléül” egyszeri készpénzes kárpótlást ígér. Ennek összege minimum 50 euró, amelyet a helyi pénznemben, november végéig utalnak el közvetlenül az érintettek bankszámlájára. Az összeg a tartozás hosszának és összegének függvényében emelkedik, de hogy mennyivel, arról nem írt.

Azoktól a szállásadó partnerektől, akik még mindig nem jutottak hozzá a pénzükhöz, Fogel azt kérte, hogy ezt e-mailben jelezzék.

A spabook.net október végén arról írt, hogy egy Szingapúrban tartott előadásról készült kiszivárgott felvétel szerint a Booking.com egyik marketingmenedzsere arról beszélt: nemcsak a szállásadóknak és a partnereiknek nem fizettek, hanem a saját dolgozóik fizetésének átutalásával is csúsztak.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Booking nyári „pénzvisszatartási botránya" miatt Magyarországon a Fidesz összehívta az Országgyűlés egyik albizottságát, és a Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálatot indított. Az utóbbi a már lezárt vizsgálat alapján törvénymódosítást is javasolt.

A Booking.com fizetési problémáiról szóló híreket itt találja:

Booking.com | hvg.hu

„Előre nem látható technikai problémák" miatt néhányan még nem kapták meg a jussukat - állította a hvg.hu-nak a Booking.com. A magyar hatóságok azonban már elkezdtek vizsgálódni, a Fidesz politikusa pedig még azt sem zárja ki, hogy ha nem oldódik meg a probléma, akár a nyári szünetben összehívhatnák emiatt a parlament illetékes bizottságát.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.