Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A két cég közös közleményben tudatta, hogy a jövőben szorosabbra fűzik kapcsolataikat.
Előzetes megállapodást írt alá a Stellantis autógyártó konszern és a CATL kínai akkugyár az európai elektromos járműgyártásához szükséges akkumulátorcellák és modulok szállításáról – jelentette be közös közleményében a két vállalat. A megállapodás szerint a CATL lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorokat fog szállítani a francia–olasz autógyártónak, amely többek között a Jeep, a Peugeot, a Fiat és az Alfa Romeo márkák tulajdonosa.
A dokumentum szerint arról is tárgyalnak, hogy létrehozzanak-e egy új, közös céget, melynek célja az lenne, hogy könnyítse az autógyártók elektromos járművekre való átállását – számolt be a Reuters.
A közleményből ugyanakkor nagyon hiányoznak a pénzügyi adatok, arról ugyanis semmi említést nem tett egyik fél sem.
A CATL Debrecenben épít akkugyárat, ahol a terv most az, hogy jövőre indulna a tesztüzem, 2025-ben pedig már élesben gyártanák az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges cellákat. Azt ugyanakkor nem tudni, hogy a mostani üzletben lesz-e szerepe a debreceni gyárnak, hiszen az az előzetes hírek szerint kifejezetten a Mercedesnek fog akkumulátorokat gyártani.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.