Besokalltak a turizmusban, amiért az emberek ételre költik a SZÉP-kártyás pénzeket

Hiányoznak a turizmusból a SZÉP-kártyás költések, az iparági vállalkozások kérik vissza a régi szabályokat, amikor még nem lehetett élelmiszerre költeni.

  • hvg.hu hvg.hu
Besokalltak a turizmusban, amiért az emberek ételre költik a SZÉP-kártyás pénzeket

A SZÉP-kártyára nagy szüksége van a turizmusnak, mégpedig annak eredeti koncepciója szerint. Jelenleg vannak olyan régiók, ahonnan szinte teljesen eltűntek az idegenforgalomból a SZÉP-kártyás vendégek, ami hatalmas kiesést jelent a vállalkozások számára – erre a konszenzusra jutottak a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) turisztikai évadzáró rendezvényének résztvevői.

Azt javasolják, hogy

a kormány január elsejével állítsa vissza a SZÉP-kártya felhasználásának kereteit annak eredeti rendeltetése szerint.

A kormány júniusban döntött arról, hogy augusztus 1-től a SZÉP-kártyákkal hideg élelmiszert is lehet vásárolni. Várható volt, hogy a magas infláció miatt kialakult megélhetési válság közepette legalábbis jelentős kártyás pénzek vándorolnak át a turizmusból a boltokba.

A BKIK-rendezvényen ugyancsak egyetértés volt a résztvevők között abban, hogy a hazai szálláshely-szolgáltatókat meg kell védeni a nagy nemzetközi online közvetítőkkel szemben.

Ennek előzménye a Booking-botrány, vagyis inkább botrányok. Novemberben több szállásadó is arra panaszkodott, hogy miközben átutalják a Bookingnak a jutalékot, a befizetett összeg nem jelenik meg a szállásfoglaló cégnél. A Booking – miután azt látják a saját rendszerükben, hogy a szállásadó nem fizetett – elkezdi küldeni a felszólításokat a tulajdonosoknak. Akadt olyan, aki már hármat is kapott. Korábban a cég nem fizetett rendesen a szállásadóknak, köztük magyaroknak sem. November elején Glenn Fogel vezérigazgató levélben kért bocsánatot az érintettektől.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.