Már a McDonald's vezérigazgatója is arról panaszkodik, hogy árt a cégnek a palesztin-izraeli háború

Tovább bojkottálják a gyorsétteremláncot a muszlim országokban, miután az izraeli partnercég ingyen etette az izraeli katonákat. A bojkott Chris Kempczinski szerint most már „jelentős üzleti hatással" van a McDonald'sra.

  • hvg.hu hvg.hu
Már a McDonald's vezérigazgatója is arról panaszkodik, hogy árt a cégnek a palesztin-izraeli háború

Izrael háborúban

A Hamász 2023 őszi brutális támadása óta Izrael előbb Gázában, majd Libanonban kezdett ellenoffenzívát, hogy megtörje az Irán által támogatott szélsőségesek állandó fenyegetését és kiszorítsa szomszédságából a terroristákat. Az eszkalálódó háború legfontosabb fejleményeiről folyamatosan beszámolunk.

„Jelentős üzleti hatással" van a McDonald'sra az Izrael és a Hamász között dúló gázai háború, közölte a vállalat vezérigazgatója csütörtökön, írja a Reuters. Chris Kempczinski arról posztolt a LinkedInen, hogy nemcsak a közel-keleti piacokon, de néhány esetben azon kívül is ártanak a vállalatnak a konfliktus miatt róluk terjedő álhírek.

Ismert, hogy a Hamász és Izrael háborújának kezdete óta a muszlim országok bojkottálni kezdték a McDonald's, a Starbucks és a Burger King egységeit, azok vélt izraeli kapcsolatai miatt. Köztük van a muszlim többségű Indonézia és Malajzia is.

A vélelmezés onnan indult, hogy a háború elején a McDonald's izraeli partnercége több ezer adag ingyen étellel látta el az izraeli katonákat. Az, hogy emiatt minden McDonald's izraelpárti, Kempczinski szerint „elszomorító és megalapozatlan" félretájékoztatás.

Bejegyzése szerint minden országban, ahol jelen vannak, helyi tulajdonosok viszik az éttermeket, és ez alól a muszlim országok sem kivételek. Egyébként az izraeli McDonald's akciójától annak idején azonnal el is határolódott több muszlim ország saját McDonald'sa.

Borítóképünkön az AFP képén egy novemberben betört McDonald's kirakat látható Washingtonban.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.