Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
A sztrájkot szervező szakszervezet is csatlakozott az Építési és Közlekedési Minisztérium, illetve az érdekképviseleti szervezetek bérmegállapodásához.
Utolsóként, de még időben a sztrájkot szervező Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet is csatlakozott a megállapodáshoz, így a MÁV–Volán-csoport mind a kilenc nagy, reprezentatív érdekképviselete aláírta még éjfél előtt a 3 éves bérmegállapodást – közölte Lázár János a Facebookon.
A munkavállalók biztosak lehetnek abban, hogy a következő esztendőkben az infláció fölött fog emelkedni a bérük, a MÁV–Volán-csoport pedig a korábbinál kiszámíthatóbb feltételek mellett, jobb tervezési képességgel tudja végrehajtani a megújulási programját – írta a miniszter.
A kilenc szakszervezet közül a volánosokat képviselő kettő kedden még nem fogadta el az ajánlatot, időt kért. Lázár erre azt közölte, hogy januárra csak annak a szakszervezetnek tud emelt bért ajánlani, amely 31-e éjfélig aláírja a megállapodást.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A korábbi hivatali eljáráshoz képest sokkal hatékonyabb módszerrel vették el egy végrehajtó irodáját – értesült a HVG. Úgy tudjuk, más végrehajtók is érintettek hasonló eljárásban, és többen attól tartanak: ha nem ápolnak jó viszonyt a végrehajtói kar vezetésével, akkor beültethetnek valakit a helyükre.
Ha sikerül a kormányváltás, más törvényre is hasonló sors vár.