A Wizz Airt választották a legrosszabb légitársaságnak a britek

Az ügyfélkiszolgálással és az ár-érték aránnyal van leginkább gondjuk egy friss felmérés szerint.

  • hvg.hu hvg.hu
A Wizz Airt választották a legrosszabb légitársaságnak a britek

A rövid távú utakat vizsgálva a Wizz Air immár a második egymást követő évben lett a legrosszabb légitársaság – számol be a Which? felméréséről az Independent.

A 2023 októberében végzett felmérésben 10 775 járatot értékeltek a britek, többek közt az ügyfélszolgálatot, az ár-érték arányt, az üléskényelmet, valamint az ételeket és italokat minősítve.

A magyar fapados légitársaságot a késések és a rossz ügyfélszolgálat miatt kritizálták a legtöbben, egy ügyfél konkrétan úgy vélte, hogy lehetetlen a Wizz Airrel kommunikálni, ha valamilyen problémája van az embernek. Ezek után nem meglepő, hogy erre a kategóriára ötből csak egy csillagot kapott a légitársaság, ám Wizz Air a többi kategóriában - beleértve az ár-érték arányt - sem kapott sehol két csillagnál többet.

A magyar gyökerű légitársaság vitatja a megállapításokat, szerintük a felmérés módszertana "félrevezető", a mintacsoport eredményei pedig "nem reprezentatívak" a légitársaság ügyfélkörére nézve. Marion Geoffroy, a Wizz Air UK ügyvezető igazgatója mindehhez azt is hozzátette, hogy "az egész hálózatunkban ügyfél-elégedettségi felméréseket végzünk, és utasok százezrei nyilatkoztak úgy, hogy elégedettek az általunk nyújtott szolgáltatással. Eredményeink azt mutatják, hogy az ügyfél-elégedettségünk évről évre javult, és lényegesen magasabb, mint amit ez a jelentés sugall”.

Megszólalt a WizzAir
Cikkünk megjelenése után a WizzAir közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz. Magyarázatuk így szól:

„Az említett felmérésben mindössze 124 fő nyilatkozott a Wizz Airrel kapcsolatban, míg a versenytársakról több ezer ember véleményét gyűjtötték össze. A Wizz Air UK leányvállalat a tavalyi évben 12,2 millió utast szállított, így a felmérés az utasbázis csupán 0,001%-át vizsgálta. A Wizz Air folyamatosan méri az utasok elégedettségét, ezek a jelentések – melyek több százezres minta alapján készülnek – azt mutatják, hogy a légitársaság szolgáltatásai évről évre javulnak, és több területen az iparágban kimagaslónak számítanak.”


Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.