Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium szerint az ő számításuk a helyes, valóban évi 1 milliárdos lesz a tarifareform pluszköltsége, és nem 10-13 milliárdos, ahogy azt a lap becsli.
Látványosan fals számokat közölt az Építési és Közlekedési Minisztérium, 1 milliárd helyett inkább évi 10-13 milliárd forintos pluszköltséget jelent a költségvetésnek a tarifareform, írta meg hétfő reggeli cikkében a G7.
Mint a lap rámutatott, a tarifareform keretében 900 ezer határon túli magyarnak teszik ingyenessé a magyarországi közlekedést – ennek az EKM szerint semmilyen költségvetési hatása nem lesz –, efelett 2,3 millió "hazai" embernek teszik ingyenessé vagy olcsóbbá az utazását.
A jelenleg hatályos kormányrendelet szerint az ingyenes utazások után úgy kompenzálja az állam a helyközi szolgáltatókat, hogy a teljes bruttó menetdíjbevételük egy meghatározott százalékát adja át nekik. A buszos közlekedésnél az eddig teljes bevétel 20 százalékáról 53,5 százalékra nő, a vonatos közlekedésnél pedig az eddig teljes bevétel 30 százalékáról 53,5 százalékra. A MÁV-START és a Volánbusz így 25 milliárd helyett 54 milliárd forintot kapna. A G7 becslése szerint összességében az új tarifareform kiterjesztett ingyenes kedvezményei valójában 10-13 milliárd forint többletköltséget jelentenek majd a kormányzatnak évente, míg az ÉKM ezt csak 1 milliárdra teszi.
A minisztérium hétfő délelőtt reagált a cikkre, közleményükben azt írják, hogy az ő számaik márpedig stimmelnek, az újságíró számai viszont tévesek, vagy ami rosszabb, szándékosan megtévesztők. Közleményük szerint "a G7 cikke kizárólag a közelgő választási kampány fényében értelmezhető".
Az ÉKM szerint a szerző egy olyan állítást ismétel meg hosszabban és bonyolultabban, "amely már tavaly, a vármegye- és országbérletek bevezetésekor is elhangzott, és amelyet az élet azóta többszörösen cáfolt". A minisztérium szerint "a gyakran politikai ambícióval is rendelkező közlekedési szakértők" tavaly májusban is több tízmilliárdos veszteséget jeleztek előre az új bérletek bevezetése miatt, a gyakorlat azonban cáfolta őket: az eredmény nem 30-40 milliárdos veszteség, hanem mintegy 6 milliárdos többletbevétel lett. Az olcsóbb bérletekből több fogyott, mint a korábbiakból, eddig a pillanatig mintegy 5,5 millió darab, írja az ÉKM.A továbbiakban a minisztérium arról ír, hogy
"A Pénzügyminisztérium szakembereinek bevonásával elvégzett költségvetési számítások természetesen ezeken alapulnak" – áll az ÉKM közleményében.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Még több százezer szavazatra lett volna szükség ahhoz, hogy érvényes legyen a 2022-es referendum, mégis ezt tekinti a kormány a népakarat megnyilvánulásának.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Timur Ivanovot a bíróság különösen nagy értékű sikkasztásban, valamint bűnszövetkezetben elkövetett, ugyancsak különösen nagy értékű pénzmosásban találta bűnösnek.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.
A tettes a korábbi élettársa volt, aki a támadás folyamán életveszélyesen megsebesítette a közös gyereküket, majd magával is végzett.