Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Egy cégen át kell intézni a MÁV, a Volánbusz és a Magyar Közút beszerzéseit. Lázár János egy régi ismerősére bízta a munkát.
A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. alá szervezték át Lázár János kezdeményezésére az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz tartozó állami vállalatok beszerzéseit és készletgazdálkodását – írta meg a 24.hu. Egészen 2023 végéig a MÁV, a Volánbusz és a Magyar Közút vezetői önállóan dönthettek a beszerzésekről, mostantól azonban a MÁV SZK-nál kell a rendeléseket leadniuk. Az érintett cégek beszerzéssel foglalkozó mintegy 7-800 dolgozója is átkerült a MÁV SZK-hoz.
Ennek a vállalatnak az élére Lázár János tavaly nevezte ki vezérigazgatónak Bada Jánost, egykori gimnáziumi évfolyamtársát, aki korábban úgy került be a hírekbe, mint egy hátrányos helyzetűeknek munkát ígérő, majd nem fizető szövetkezet egyik vezetője (az ügyben azóta egyetlen ember kapott felfüggesztett büntetést), illetve mint a részben Lázár tulajdonában álló Batidai Vadászkastélyt működtető zrt. tagja. Lázár polgármesteri ideje alatt a hódmezővásárhelyi rádiót üzemeltető cég egyik tulajdonosa volt, később pedig a szintén Lázárhoz tartozó Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács szakértői testületébe is bekerült.
És ő volt a résztulajdonosa a Promenád24 nevű portál kiadójának is, amely arról híresült el, hogy februárban Navracsics Tibort szidta, amiért közös fotón mosolygott Márki-Zay Péterrel. Azóta már kizárólagos tulajdonos, a gyalázkodó cikkek megjelenése után ugyanis addigi tulajdonostársa, Rákay Philip kiszállt a vállalatból.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt szerint visszataszító, hogy a Fidesz és a propagandája az önkénteseik után kutakodnak.
A parkoláson évente 120 millió forintot tud megtakarítani a Hegyvidék, a közétkeztetés ára nem nőtt, és több üzemeltetési munka is olcsóbb lett az új közbeszerzési rendszerben.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.