Kétszer akkora inflációval találkoznak a gyerekek, mint a többi magyar

Kakaós csiga, gyümölcsjoghurt, narancslé, hamburger? Van, ami 15 százalékkal drágult egy év alatt.

  • hvg.hu hvg.hu
Kétszer akkora inflációval találkoznak a gyerekek, mint a többi magyar

Miközben az infláció 3,6 százalékra lassult, a gyerekinfláció még csak 8 százalékra csökkent le – számolt a K&H. A cég az olyan termékeknek az árváltozását nézi, amelyeknek a vásárlói leginkább a gyerekek (vagy persze a szülők, akik a gyereküknek veszik meg), ilyen például a kakaós csiga, a gyümölcsjoghurt, a hamburger, a narancslé, a hátizsák vagy a szemüvegkeret.

Egy év alatt a legjobban ezek közül a hamburger drágult, most 1650 forintba kerül, ami 15 százalékkal drágább, mint tavaly. Ez után jön a listán a narancslé, az 13 százalékkal drágult (871 forintra literenként), majd a hátizsák, 9 százalékos áremelkedéssel. A lista másik végén a joghurt áll, amely most 206 forint, 8 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.