Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Már most is a régiónk egyik legnagyobb sofőrhiánya van a magyar fuvarozó vállalatoknál, és hamarosan annyian mehetnek nyugdíjba, hogy nagyobb lehet a baj.
A régiónk harmadik legnagyobb kamionsofőrhiánya van Magyarországon – idézi a vezess.hu a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesületének reprezentatív kutatását. Nálunk a szükséges munkahelyek 8 százalékára nem találnak embert, ez körülbelül 9 ezer hiányzó sofőrt jelent, ennél rosszabb helyzetet Szlovákiában és Romániában mértek.
Európai szinten általános probléma az, hogy a hivatásos sofőrök harmada 55 év feletti, azaz nem túl soká nyugdíjba megy.
A megkérdezett közúti fuvarozó cégek több, mint fele fizetésemeléssel és teljesítmény-juttatással próbálja megtartani a sofőrjeit és újakat odacsábítani, 44 százalék a jobb járművekbe történő beruházástól reméli azt, hogy szívesebben jönnek a sofőrök is.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek – derül ki a HVG toplistáiból.
A bank szerint egy külső szolgáltatónál lépett fel technikai hiba.