szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kanada követheti az USA és az EU példáját.

A kanadai kormány már dolgozik a kínai elektromos autókra bevezetendő védővámon – értesült a Bloomberg a folyamatra rálátó forrásoktól. Az új vám bevezetése nem lenne meglepő, Mary Ng külkereskedelmi miniszter már májusban elárulta, hogy ezt a lehetőséget is fontolgatják.

A kanadai kormányon mind a belpolitikai, mind a külpolitikai nyomás elég nagy, hogy lépjen fel a kínai import ellen. Különösen Washington részéről: a Biden-kormány nemrég közel négyszeresére emelte a kínai villanyautók vámját, amely így már meghaladja a 100 százalékot.

102 százalékos büntetővámot vetett ki Biden a kínai elektromos autókra, nem ússzák meg az akkumulátorok és a napelemek sem

Nagyjából 18 milliárd dollár értékben viszik be az Egyesült Államokba azokat a kínai termékeket, amelyekre most durva büntetővámot vetnek ki.

Az Európai Unió ennél jóval visszafogottabb, maximum 38 százalékos pluszvámot vezet be a Kínából importált elektromos járművekre a létező 10 százalékos vámon felül. Az európai vám ráadásul sávos, a kínai gyártókat vizsgáló eljáráshoz kapcsolódóan lehet kisebb is. A Szeged mellett gyárat építő BYD nyakába csak 17,4 százalékos pluszterhet raknának, a Geely 20 százalékos pluszt kapna. És még arra is van esély, hogy a vámot nem élesítik, ha a kínai hatóságok „együttműködőnek” bizonyulnak.

Itt az uniós bejelentés: akár 38,1 százalékos vám is sújthatja a kínai e-autókat

Ez a maximális érték, a Magyarországon is gyárat létesítő BYD autóira 17,4 százalékos pluszvámot állapítottak meg. Indul a kereskedelmi háború.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!