Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Ez a maximális érték, a Magyarországon is gyárat létesítő BYD autóira 17,4 százalékos pluszvámot állapítottak meg. Indul a kereskedelmi háború.
38,1 százalékos plafonnal büntetővámot vet ki az Európai Unió a Kínából érkező elektromos autókra. Az EU erről már értesítette is Pekinget írja a The Guardian. Az ideiglenes vám júliustól lép életbe, és évente több mint kétmilliárd eurós vámbevételt jelent. A sarc nem minden kínai, illetve Kínában működő gyártót sújt egyformán.
A SAIC kapja a legmagasabb, 38,1 százalékos vámot, a Geelyt 20 százalékossal sújtják, a Magyarországon is gyárat létesítő BYD autóira viszont már csak 17,4 százalék pluszteher rakódik (ezért is fontos a BYD-nek a magyarországi gyár, ami itt készül, az nem kínai import lesz, nem lesz rá büntetővám). Más gyártók, akik együttműködtek Brüsszellel a tavaly szeptemberben indult versenyjogi vizsgálatban – mint a Kínában gigagyárat működtető Tesla –, 21 százalékos importvámot kapnak. Összesen öt vámkategória lesz, és ezek a büntetővámok az EU alap, 10 százalékos importvámjához adódnak még hozzá.
Az Európai Bizottság azért indította meg tavaly ősszel a vizsgálatát, mert dömpinget érzékelt, és álláspontja szerint a kínai kormány a kocsik olcsón tartása érdekében olyan szinten támogatta az ország e-autós cégeit, hogy azok így már versenyjogot sértettek. Margaritis Schinas, az EU alelnöke most azt mondta, a vizsgálat előzetes eredményei szerint a kínai autógyártás „tisztességtelen támogatásban részesült, ami gazdasági károkozással fenyegeti az uniós elektromos járművek gyártóit”.
Kína a kezdetektől hangosan tiltakozott a vizsgálat ellen, és megelőző lépésekkel igyekezett eltántorítani az EU-t a büntetővámok kivetésétől. Például vizsgálatot indított a Nyugatról származó import szeszes italok – különösen a francia konyak – ellen. Peking nemrég már levélben fenyegette meg Brüsszelt, hogy meg fogja torolni a büntetővámokat, és a helyzet kereskedelmi háborúvá fajul.
Az EU járműexportjának a harmadik legnagyobb felvevőpiaca Kína (tavaly közel 200 milliárd eurós volt a kivitel, 10 százaléka Kínába ment). Eközben a kínai gyártású elektromos autók értékesítése – beleértve a külföldi márkákat, például a Teslát – 2023-ban az EU piacának 21,7 százalékát tette ki, óriásit ugorva a 2020-as 2,9 százalékhoz képest.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Ezek után bármi megtörténhet, nem tudom, mi van a nagy hóhér fejében – vélekedett egyik munkácsi forrásunk, amikor a kárpátaljai várost érő orosz rakétatámadásról következményeiről kérdeztük őket. Munkács él és megy tovább, de ezentúl komolyabban veszi, amikor légoltalmi szirénát hall.
Szerdán tűnt el egy kéthetes kisfiú Nagydorogon. A rendőrség már csak a gyerek holttestét találta meg.
A londoni nagykövetségen elsőbeosztotti státuszba került Németh Norbert – ez a pozíció elvileg a diplomáciai szakma egyik csúcsa.
Az USA támogatja az ukrán uniós csatlakozást és ezt a Fehér Ház jelezni fogja Budapestnek is – jelentette ki az ukrán elnök.
Az új vezetéssel működő színházban harmincan mondtak fel a kormány által áterőltetett kinevezés miatt.