Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Augusztusig az utasforgalom közel 20, az áruforgalom 50 százalékos növekedést mutat.
Az idei év első 8 hónapjában a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma 11,4 millió főt ért el, amely 18,6 százalékkal múlta felül a tavalyi év azonos periódusában mértet. A reptér áruforgalma még ennél is nagyobb ütemben, 49,7 százalékkal nőtt, ami így meghaladta a 184 ezer tonnát – közölte vasárnap a Nemzetgazdasági Minisztérium.
„A teljesítmény növekedése nem egyetlen kiugró hónapra vagy eseményre vezethető vissza, hanem minden hónapban felülmúlta a tavaly látott adatokat” – közölte a tárca, melynek statisztikájából az is kiderült, hogy
2024 augusztusáig a legnépszerűbb úticél London, Isztambul, Milánó, Párizs illetve Brüsszel volt.
Lóga Máté államtitkár – aki egyben az EBRD részvételével visszavásárolt Budapest Airport Zrt. igazgatóságának elnöke is – szerint soha olyan magas nem volt még a reptér forgalma, mint idén augusztusban. 2024 nyolcadik hónapjában ugyanis az utasforgalom több mint 20 százalékot emelkedett tavaly augusztusához képest, ami így meghaladta az 1,763 millió főt, ami történelmi rekordnak számít.
A légi teherforgalom növekedése egyébként főként a nagy kínai e-kereskedelmi cégek számlájára írható, mint a Temu, a Shein vagy az Aliexpress, amelyek intenzíven veszik igénybe a teherszállító repülőgépeket, hogy áruikat eljuttassák Kínából Európába és az Egyesült Államokba. Azok a cégek, amelyek ellen Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az elmúlt időben többször is kikelt, mondván: a magyarok belföldi fogyasztását veti vissza, ha a lakosság külföldi weboldalakról vásárol.
A Budapest Airport a HVG-nek korábban azt nyilatkozta: „az elmúlt 2-3 évben a BUD cargo növekedésének legerősebb motorja a Kínából érkező és oda irányuló áruforgalom bővülése volt. Jelenlegi becslések szerint az összes áruforgalomnak megközelítőleg felét teszik ki a kínai áruk, amik számára a Budapest Airport a kelet-közép európai régió kapujává vált”.
Hozzátették: Mostanra egyre több e-kereskedelmi partner, az Alibaba mellett pl. a Shein és a Temu is regionális légikapuként tekint a repülőtérre, ami figyelembe véve az iparág gyorsaság és megbízhatóság iránti igényét, erős minőségi indikátor a BUD Cargo által nyújtott szolgáltatási színvonalat illetően. A Kínából érkező e-kereskedelmi áruk több mint 95 százaléka más országokba indul tovább Budapestről.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az egyetem ki sem írt nyílt pályázatot, azt állítják, nem lett volna más alkalmas jelölt.
Nem klasszikus közéleti-politikai sajtótermék, de egymillió példányban szórják szét.