szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Augusztusig az utasforgalom közel 20, az áruforgalom 50 százalékos növekedést mutat.

Az idei év első 8 hónapjában a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma 11,4 millió főt ért el, amely 18,6 százalékkal múlta felül a tavalyi év azonos periódusában mértet. A reptér áruforgalma még ennél is nagyobb ütemben, 49,7 százalékkal nőtt, ami így meghaladta a 184 ezer tonnát – közölte vasárnap a Nemzetgazdasági Minisztérium.

„A teljesítmény növekedése nem egyetlen kiugró hónapra vagy eseményre vezethető vissza, hanem minden hónapban felülmúlta a tavaly látott adatokat” – közölte a tárca, melynek statisztikájából az is kiderült, hogy

2024 augusztusáig a legnépszerűbb úticél London, Isztambul, Milánó, Párizs illetve Brüsszel volt.

Lóga Máté államtitkár – aki egyben az EBRD részvételével visszavásárolt Budapest Airport Zrt. igazgatóságának elnöke is – szerint soha olyan magas nem volt még a reptér forgalma, mint idén augusztusban. 2024 nyolcadik hónapjában ugyanis az utasforgalom több mint 20 százalékot emelkedett tavaly augusztusához képest, ami így meghaladta az 1,763 millió főt, ami történelmi rekordnak számít.

Nagy Márton váratlanul elárulta, hogy még az EBRD-től is kölcsönkértek, hogy meg tudják venni a ferihegyi repteret

Nagy Márton miniszter az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) elnökével, Odile Renaud-Bassóval tárgyalt – adta hírül a tárca.

Selyemút a levegőben

A légi teherforgalom növekedése egyébként főként a nagy kínai e-kereskedelmi cégek számlájára írható, mint a Temu, a Shein vagy az Aliexpress, amelyek intenzíven veszik igénybe a teherszállító repülőgépeket, hogy áruikat eljuttassák Kínából Európába és az Egyesült Államokba. Azok a cégek, amelyek ellen Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az elmúlt időben többször is kikelt, mondván: a magyarok belföldi fogyasztását veti vissza, ha a lakosság külföldi weboldalakról vásárol.

Nagy Mártonnal a háttérben fenyegeti a Temut és társait a lengyel e-kereskedő óriás, az Allegro

Az egyik legnagyobb európai e-kereskedő cég, a lengyel Allegro augusztusban hirdette meg partnerei számára a magyarországi piacra lépés lehetőségét, így várhatóan már ősszel, a karácsonyi szezon előtt megjelenhet a hazai piacon. De hogyan jutott el odáig, hogy domináns szereplője legyen az európai e-kereskedelmi szektornak?

A Budapest Airport a HVG-nek korábban azt nyilatkozta: „az elmúlt 2-3 évben a BUD cargo növekedésének legerősebb motorja a Kínából érkező és oda irányuló áruforgalom bővülése volt. Jelenlegi becslések szerint az összes áruforgalomnak megközelítőleg felét teszik ki a kínai áruk, amik számára a Budapest Airport a kelet-közép európai régió kapujává vált”.

Hozzátették: Mostanra egyre több e-kereskedelmi partner, az Alibaba mellett pl. a Shein és a Temu is regionális légikapuként tekint a repülőtérre, ami figyelembe véve az iparág gyorsaság és megbízhatóság iránti igényét, erős minőségi indikátor a BUD Cargo által nyújtott szolgáltatási színvonalat illetően. A Kínából érkező e-kereskedelmi áruk több mint 95 százaléka más országokba indul tovább Budapestről.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!