Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Sem az iskolák, sem az autósiskolák nem tudják, hogyan kéne működnie az ingyenes jogosítványszerzésnek, pedig az elvileg él. Legalábbis részben, mert a folyamat legdrágább részéért, a gyakorlati oktatásért még mindig ugyanúgy fizetni kell.
Sem a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ), sem a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) nem tud róla, hogy előre tájékoztatták volna az iskolákat arról, miként fog zajlani az ingyenes jogosítványszerzés – pontosabban annak elméleti része – a középiskolákban – írja a Népszava.
A PDSZ mindössze egyetlen iskolától kapott jelzést, hogy náluk volt valamiféle vezetőségi tájékoztató a témában, és talán elindult valami „mozgolódás”. A Népszava úgy tudja, az autóiskolák sem tudják, milyen adminisztrációval veszik majd át a tanulókat az elméleti képzés után.
A kormány eredetileg szeptember elsejei kezdéssel ígérte az „ingyenes jogosítványszerzés” elindítását a középiskolásoknak, ez végül mostanra csúszott, és kiderült az is, hogy csak a végzősökre vonatkozik. Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár épp szerdán számolt be arról, hogy kedden elindult a KRÉTA-rendszerben a végzős tanulók számára az az ingyenesjogosítvány-csomag, amely tartalmazza az online KRESZ, valamint az online elsősegélynyújtás tanfolyamot és a vizsgalehetőséget is.
Ezenfelül az Országos Mentőszolgálat tart majd egy 4 órás „elsősegély-demonstrációt” az iskolákban. A vizsgákat iskolai keretek között novembertől lehet majd megszervezni, 3-3 vizsgaalkalom az ingyenes csomag része. Nincs benne ugyanakkor a csomagban az egészségügyi alkalmassági vizsgálat, illetve a jogosítványszerzésben legnagyobb anyagi tételt jelentő gyakorlati képzés, vagyis a vezetés. Ezt – egy kísérleti programot kivéve – továbbra is az autósiskoláknál lehet majd elvégezni.
Egy sor kérdésre ugyanakkor még mindig nincs válasz, hiába lehet jelentkezni a KRÉTA rendszerében. A nyáron módosítottak a köznevelési és a szakképzési jogszabályokon, amelyben kitértek arra, hogy az iskoláknak a tanítási napon, délután kell olyan idősávot biztosítaniuk a tanulók számára, „melynek ideje alatt tanórai vagy egyéb foglalkozás nem szervezhető a gépjárművezetői elméleti tanfolyamon részt vevő tanulóknak”. Pál Alexandra, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének országos választmányi tagja erről a Népszavának azt mondta, hogy egyelőre „nagy a csend”, és az említett egyetlen iskolán kívül semmiféle tájékoztatást nem kaptak. Azt sem tudják például, miként fogják létrehozni a délutáni kötelező sávot a tanulók számára.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.