Használt Alstom mozdonyok bérlésével enyhítené a járműhiányt a MÁV

A francia Alstom által gyártott több áramnemű Astride mozdonyok akár 160 km/órás sebességgel is vontathatnak.

  • MTI MTI
Használt Alstom mozdonyok bérlésével enyhítené a járműhiányt a MÁV

Alstom gyártmányú használt villanymozdonyokat tesztel a MÁV-Start utasok nélküli próbaüzem keretében, sikeres tesztelési időszakot követően köthető meg a szerződés az összességében 27 darab (15 azonnal és 12 opcionálisan lehívható) mozdony lízingelésére – közölte a MÁV.

Kedden nagy energiaigényű, InterCity és éjszakai kocsikkal tartott sikeres futópróbát a vasúttársaság Budapest és Hatvan között. A következő mérföldkő – a járművek megfelelő felkészítése után – az utasforgalmi próba lesz.

A francia Alstom által gyártott több áramnemű Astride mozdonyok alkalmasak a hazai 25 kilovoltos (kV) felsővezeték-hálózaton üzemelni, és akár 160 km/órás sebességgel is vontathatnak.

A tesztelés alatt álló mozdonytípust korábban a francia nemzeti vasúttársaság (SNCF) üzemeltette, tőlük vette át az AKIEM vasúti lízingcég.

A MÁV kitért arra, hogy a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik – rövid távú, átmeneti megoldásként – tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán.

Az új MÁV-vezér a késésekről: Felelősséget kell vállalnunk, és pályára küldeni mindent, ami gurul

Túl sok a késés, ez „kellemetlen” a MÁV-nak és „frusztráló” az utasoknak. Hegyi Zsolt pályafelújítást és járműbeszerzést ígért, de konkrétumok nélkül. Addig is a járműbeszerzés „0. pontja”: a karbantartás.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.