A végtelen lehetőségek iparága
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Túl sok a késés, ez „kellemetlen” a MÁV-nak és „frusztráló” az utasoknak. Hegyi Zsolt pályafelújítást és járműbeszerzést ígért, de konkrétumok nélkül. Addig is a járműbeszerzés „0. pontja”: a karbantartás.
Olyan ígéretet kell tenniük az utasok felé, amelyet be tudnak tartani, ha pedig nem sikerül, vállalniuk kell a felelősséget – mondta a késésekről Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Magyar Vasút 2024 konferencián.
A vezérigazgató szerint a késés egy nem teljesített ígéret. „A menetrendszerűség egyre nagyobb problémát jelent, és ez nem csak a vállalat számára kellemetlen, hanem utasaink számára is frusztráló” – tette hozzá a Portfolio.hu tudósítása szerint.
Hegyi megjegyzése némiképp meglepő, ideális esetben egy szolgáltató vállalat számára ugyanis az ügyfelek (utasok) által tapasztalt „frusztráltság” lenne „kellemetlen” – nem világos, milyen más kellemetlenséget jelent a vállalat számára a túl sok késés.
Mindenesetre a vezérigazgató vázolta, mit tesz, és mit tervez tenni a MÁV a helyzet kezelése érdekében.
Nagyon komoly változásokra készülünk – fogalmazott, és elismerte, hogy a vállalatnak felelősséget kell vállalnia az eddigi mulasztásokért.
Egy adatelemzési folyamattal kezdték, ami feltárja az okokat, ebből pedig levonják a tanulságokat.
Hegyi elmondta, hogy bár az elővárosi vonalak esetében a késési statisztikák fokozatosan javulnak, a helyzet még mindig nem kielégítő. Szeptemberben a vonatok 75 százaléka érkezett meg időben, ami ugyan jelentős előrelépés az előző hónaphoz képest, de még mindig alatta marad a kívánt 90 százalékos célnak.
A járműbeszerzések mellett
a vállalat jelenleg a meglévő járműpark folyamatos karbantartásával próbálja biztosítani a szolgáltatások működését. A járműfejlesztés 0. pontja: minden hadra fogható járművet pályára kell küldeni a meglévő állományból.
A beszerzések mellett a MÁV másik jelentős célja a pályainfrastruktúra felújítása.
A vezérigazgató által elmondottak valójában kevéssé biztatóak. Ami a pályafelújításokat illeti, konkrétum gyanánt csak azt említette, hogy az Európai Beruházási Bank által finanszírozott 2 milliárd eurós projekt részeként 119 kilométeren hajtanak végre a lassú jelzéseket felszámoló fejlesztéseket. Általánosságban „komplex fejlesztések várhatóak a vonalszakaszokon, amelyek javítani fogják a menetrendszerűséget, és növelik az utasok elégedettségét”.
A járműbeszerzés különösen bonyolult kérdés, új mozdonyokra és kocsikra égető szükség lenne, de azok beszerzésére nincs forrás, ráadásul egy beszerzés többéves procedúra. A MÁV jelenleg legfeljebb néhány használt mozdonyt tud vásárolni vagy lízingelni. A gördülőállomány jelentős része vészesen elöregedett, kérdés, hogy a bőven selejtérett járművek meddig tarthatók működőképes állapotban.
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Rövid távra is érdemes az időszakosan szabad forrásokat hozamot termelő formában tartani.
Mi lenne, ha a kormány csöndben kiszállna a csatából vagy épp ellenkezőleg, még jobban beleállna?
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Megjelent a kormány készpénztörvénye, amely szerint a készpénzes fizetés az állampolgárok szabadságának záloga.
Megnéztük, mekkora terhet jelent ez a gyakorlatban.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
A kereskedők ötöde a bezárást fontolgatja.