Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8ea0f057-5554-4056-8d6e-e875e79dea30","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Continental egy egészen újszerű megoldással állt elő: az Ac2ated Sound kijelző maga válik hangszóróvá. A rendszer akár 90 százalékkal kevesebb helyet foglal, nem mellesleg akár 40 kilogrammal is könnyebb lehet a hagyományos autóipari hangrendszereknél.","shortLead":"A Continental egy egészen újszerű megoldással állt elő: az Ac2ated Sound kijelző maga válik hangszóróvá. A rendszer...","id":"20250401_continental-ac2ated-sound-hangrendszer-kijelzoben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ea0f057-5554-4056-8d6e-e875e79dea30.jpg","index":0,"item":"3f108a24-c7a8-4566-aa00-3e10dbf70a69","keywords":null,"link":"/tudomany/20250401_continental-ac2ated-sound-hangrendszer-kijelzoben","timestamp":"2025. április. 01. 21:03","title":"Nem, ez nem áprilisi tréfa: nem kell hangszóró, közvetlenül a képernyőből, vagy akár az autó ajtajából szól a hang","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hamarosan nem lehet majd egy paranccsal megkerülni egy sokak számára bosszantó dolgot a Windows 11 telepítése közben. ","shortLead":"Hamarosan nem lehet majd egy paranccsal megkerülni egy sokak számára bosszantó dolgot a Windows 11 telepítése közben. ","id":"20250331_microsoft-windows-11-offline-fiok-letrehozas-parancs-megszunes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6.jpg","index":0,"item":"f4f782c8-4537-4f19-aebc-d67d910b656c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250331_microsoft-windows-11-offline-fiok-letrehozas-parancs-megszunes","timestamp":"2025. március. 31. 09:04","title":"Bezárnak egy fontos kiskaput a Windows 11-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8aa21e74-4620-4788-a8ef-d788d905f681","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hibridek és elektromos autók átlagos életkora jótékonyan hat a statisztikákra.","shortLead":"A hibridek és elektromos autók átlagos életkora jótékonyan hat a statisztikákra.","id":"20250331_Iden-lassulhat-a-hazai-autopark-oregedese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8aa21e74-4620-4788-a8ef-d788d905f681.jpg","index":0,"item":"0281bdc3-e68c-4af4-a77f-775798280baa","keywords":null,"link":"/cegauto/20250331_Iden-lassulhat-a-hazai-autopark-oregedese","timestamp":"2025. március. 31. 08:52","title":"Váratlan fordulat, lassulhat a magyar autópark elöregedése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9b74ce1-44de-443b-b13b-a23d42f36c62","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az egykori párbajtőrvívó olimpikon 2010 óta dolgozott a cégnél.","shortLead":"Az egykori párbajtőrvívó olimpikon 2010 óta dolgozott a cégnél.","id":"20250401_Kulcsar-Krisztian-a-Tiszat-valasztotta-a-BAV-helyett-hvg-cegvilag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9b74ce1-44de-443b-b13b-a23d42f36c62.jpg","index":0,"item":"a0100e5f-d778-4e56-852d-d80d967324c5","keywords":null,"link":"/360/20250401_Kulcsar-Krisztian-a-Tiszat-valasztotta-a-BAV-helyett-hvg-cegvilag","timestamp":"2025. április. 01. 10:49","title":"Kulcsár Krisztián a Tiszát választotta a BÁV helyett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62a7c2f4-2af1-47e3-96b6-6ad74fabfbc4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás azok számára, akik esetleg gyengének találják a BMW M3 Touringot.","shortLead":"Itt a megoldás azok számára, akik esetleg gyengének találják a BMW M3 Touringot.","id":"20250401_330-kmh-a-vegsebessege-a-legujabb-bmw-m3-kombinak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62a7c2f4-2af1-47e3-96b6-6ad74fabfbc4.jpg","index":0,"item":"4551dece-481a-4220-8c1f-da1032e48a8d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250401_330-kmh-a-vegsebessege-a-legujabb-bmw-m3-kombinak","timestamp":"2025. április. 01. 06:41","title":"Nem áprilisi tréfa: 330 km/h a végsebessége a legújabb BMW kombinak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"529a72ec-b659-49c4-ba69-27e29dfc200c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Éves alapon 599 millió euróval romlott a külkereskedelmi egyenleg, nagyon látványos a gépek és szállítóeszközök kivitelének megroppanása.","shortLead":"Éves alapon 599 millió euróval romlott a külkereskedelmi egyenleg, nagyon látványos a gépek és szállítóeszközök...","id":"20250331_KSH-kulkereskedelem-export-import-februar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/529a72ec-b659-49c4-ba69-27e29dfc200c.jpg","index":0,"item":"1c13b58f-42e2-4b73-8979-b4a0a79a1a1a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_KSH-kulkereskedelem-export-import-februar","timestamp":"2025. március. 31. 10:18","title":"Óriásit zuhant az exportunk februárban a tavalyihoz képest","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff13e130-f976-409a-b39f-f6bb0a0dc134","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Két olyan bűnbanda tagjairól van szó, amelyeket Trump külföldi terrorszervezetnek nyilvánított.","shortLead":"Két olyan bűnbanda tagjairól van szó, amelyeket Trump külföldi terrorszervezetnek nyilvánított.","id":"20250401_egyesult-allamok-salvador-bunozok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff13e130-f976-409a-b39f-f6bb0a0dc134.jpg","index":0,"item":"daff72c4-82ec-4a69-a764-a9ced3f323c8","keywords":null,"link":"/vilag/20250401_egyesult-allamok-salvador-bunozok","timestamp":"2025. április. 01. 13:11","title":"Hátrafeszített kar, azonnali fejborotválás - erődemonstrációnak beillő videóban prezentálták a Trumpék által Salvadorba szállított veszélyes bűnözőket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa11e9e1-4c84-43ec-b1a1-c6e24beddced","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Vége a némaságnak a Meta üzenetküldő platformján: hasonlóan az Instagramhoz, immáron zenei aláfestéssel is lehet színesíteni az egyes állapotfrissítéseket a WhatsAppon is.","shortLead":"Vége a némaságnak a Meta üzenetküldő platformján: hasonlóan az Instagramhoz, immáron zenei aláfestéssel is lehet...","id":"20250331_meta-whatsapp-allapot-zenek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa11e9e1-4c84-43ec-b1a1-c6e24beddced.jpg","index":0,"item":"eff58ff0-802f-4a26-a3e4-f46f8ec844f3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250331_meta-whatsapp-allapot-zenek","timestamp":"2025. március. 31. 16:03","title":"Zenés újdonságot kap a WhatsApp","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Túl sok a késés, ez „kellemetlen” a MÁV-nak és „frusztráló” az utasoknak. Hegyi Zsolt pályafelújítást és járműbeszerzést ígért, de konkrétumok nélkül. Addig is a járműbeszerzés „0. pontja”: a karbantartás.
Olyan ígéretet kell tenniük az utasok felé, amelyet be tudnak tartani, ha pedig nem sikerül, vállalniuk kell a felelősséget – mondta a késésekről Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Magyar Vasút 2024 konferencián.
A vezérigazgató szerint a késés egy nem teljesített ígéret. „A menetrendszerűség egyre nagyobb problémát jelent, és ez nem csak a vállalat számára kellemetlen, hanem utasaink számára is frusztráló” – tette hozzá a Portfolio.hu tudósítása szerint.
Hegyi megjegyzése némiképp meglepő, ideális esetben egy szolgáltató vállalat számára ugyanis az ügyfelek (utasok) által tapasztalt „frusztráltság” lenne „kellemetlen” – nem világos, milyen más kellemetlenséget jelent a vállalat számára a túl sok késés.
Az építési és közlekedési miniszter állampolgári joggá tenné a közlekedéshez való jogot, egymilliárdos hitelt venne fel a vasútvonalak felújítására, húsz-harminc éves, használt vasúti szerelvényeket szerezne be, és átalakítja a MÁV-ot. Ennek keretében megváltozik a vasúttársaság vezetősége is.
Mindenesetre a vezérigazgató vázolta, mit tesz, és mit tervez tenni a MÁV a helyzet kezelése érdekében.
Nagyon komoly változásokra készülünk – fogalmazott, és elismerte, hogy a vállalatnak felelősséget kell vállalnia az eddigi mulasztásokért.
Egy adatelemzési folyamattal kezdték, ami feltárja az okokat, ebből pedig levonják a tanulságokat.
Vitézy Dávid szerint Lázár János hibás döntéseinek köszönhető mindez.
Hegyi elmondta, hogy bár az elővárosi vonalak esetében a késési statisztikák fokozatosan javulnak, a helyzet még mindig nem kielégítő. Szeptemberben a vonatok 75 százaléka érkezett meg időben, ami ugyan jelentős előrelépés az előző hónaphoz képest, de még mindig alatta marad a kívánt 90 százalékos célnak.
A járműbeszerzések mellett
a vállalat jelenleg a meglévő járműpark folyamatos karbantartásával próbálja biztosítani a szolgáltatások működését. A járműfejlesztés 0. pontja: minden hadra fogható járművet pályára kell küldeni a meglévő állományból.
A beszerzések mellett a MÁV másik jelentős célja a pályainfrastruktúra felújítása.
Hitelből és költségvetési forrásokból újítaná meg a vasutat a kormány, ha már az uniós pénzeket befagyasztották.
A vezérigazgató által elmondottak valójában kevéssé biztatóak. Ami a pályafelújításokat illeti, konkrétum gyanánt csak azt említette, hogy az Európai Beruházási Bank által finanszírozott 2 milliárd eurós projekt részeként 119 kilométeren hajtanak végre a lassú jelzéseket felszámoló fejlesztéseket. Általánosságban „komplex fejlesztések várhatóak a vonalszakaszokon, amelyek javítani fogják a menetrendszerűséget, és növelik az utasok elégedettségét”.
Nem elég, hogy letérdelt a tömegközlekedés, a szakminiszter nyakában ott liheg Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is, bár nem világos, mit is szeretne pontosan elérni azzal, hogy folyamatosan bírálja Lázár Jánost.
A járműbeszerzés különösen bonyolult kérdés, új mozdonyokra és kocsikra égető szükség lenne, de azok beszerzésére nincs forrás, ráadásul egy beszerzés többéves procedúra. A MÁV jelenleg legfeljebb néhány használt mozdonyt tud vásárolni vagy lízingelni. A gördülőállomány jelentős része vészesen elöregedett, kérdés, hogy a bőven selejtérett járművek meddig tarthatók működőképes állapotban.
A szuverenitásvédelmi csata intézkedése legfeljebb tíz évre szól, és csak az EGT-országokon kívüli állampolgársággal rendelkező kettős állampolgárokat érinti.