szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kész a Budapesten kívüli szakasz vágányépítése.

Ma az utolsó sínszál lefektetésével a fővároson kívüli szakasz nyílt vonali vágányépítési munkálatai lezárultak, így a jövő év végére elkészülhetnek a magyarországi munkálatok az új Budapest–Belgrád-vasútvonal építése során – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági miniszter a Facebookon. A bejegyzéshez több képet is mellékelt, az egyiken épp Mészáros Lőrinccel, a kivitelező konzorcium vezetőjével parolázik.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Mészáros Lőrinc, a Mészáros Csoport tulajdonosa, Sárváry István, a V-Híd Zrt. vezérigazgatója (balra) és Budai Gyula miniszteri biztos, a Fidesz országgyűlési képviselője (jobbra) a V-Híd gépbemutatóján, amelyen a Budapest–Belgrád-vasútvonal nyílt vonali szakaszának utolsó vágánydarabját helyezték be Kiskőrösön 2024. október 9-én
MTI / Máthé Zoltán

Szijjártó szerint a V-Híd és partnerei 150 kilométeres kétvágányú vasúti pályát építettek meg, ezzel nagyjából 300 kilométernyi vágány fektetésére kerül sor.

A kínai hitelből kínai–magyar koprodukcióban épülő beruházáshoz az Orbán család gánti kőbányájából is szállítottak követ – írta meg nemrég a 444.hu belső dokumentumok alapján. A dokumentumokban foglaltakat két fuvarozócég is megerősítette. Az iratok szerint 2022–2023 során több mint 200 ezer tonna vasúti követ szállítottak Gántról.

A beruházás összköltsége már 850 milliárd forint felett jár.

Viszonylag olcsón jutunk csúcstechnológiához – mondta Lázár János a 850 milliárd forint fölött járó Budapest-Belgrád-vasútvonalról

Hosszú interjúban beszélt az építési és közlekedési miniszter a kínai kapcsolat fontosságáról, az ukrajnai háborúról, a vasút- és autópálya-építkezésekről, az elmúlt tíz év előkészítetlen és átgondolatlan állami beruházásairól, de új nevet adott a rákosrendezői fejlesztésnek is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!