Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Budapesten több mint 30 ezer forinttal magasabb a díj, mint az ország többi részén.
Az előző negyedévhez képest 3,1 százalékkal, éves összehasonlításban pedig 4,6 százalékkal, 59 103 forintra emelkedett a normál használatú személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának átlagos díja az első negyedévben, összesített a Magyar Nemzeti Bank hétfőn.
A főváros jobban drágult, itt 6 százalékos volt a kgfb-díjak átlagos növekedése, a Budapesten kívüli szerződéseknél pedig 4,3 százalékos, derül ki az MNB friss negyedéves Kgfb-indexéből. A fővárosi autósok átlagos éves díja (84,9 ezer forint) több mint 30 ezer forinttal magasabb az ország többi részén lévő társaikénál (54,7 ezer forint).
A kárráfordításoknál negyedéves alapon 0,5 százalékos emelkedés látszik, miközben a kárkifizetések éves növekedési üteme – mérséklődést jelezve – is csak 1,1 százalékos volt.
Az MNB személygépkocsikra számított korrigált Kgfb-indexe (ami az árváltozások indokoltságának mérésére szolgál és a biztosítási adóval, illetve a kárkifizetések, tartalékolások hatásával kiigazítva mutatja be a nettó díjváltozást) 136 százalékon áll, kisebb emelkedést mutatva az I. negyedévben. A szezonális év eleji megugrás idén mérsékeltebb, de az előző negyedéves csökkenés nem folytatódott.
Az egyéb járműkategóriák esetében 3 kategória csökkenését látjuk. A kis és nagyobb buszok díja is mérséklődött 1-1 százalékkal 231 ezer, illetve 1,1 forintra, valamint a nehéz pótkocsik díja is kevesebb lett 2 százalékkal, 54 680 forintra csökkenve. A többi esetben az átlagos éves díjak mérsékelten emelkedtek, a legjobban a segédmotoroknál (plusz 6 százalék, 6598 forint) és a taxiknál (plusz 9 százalék, 169 448 forint). A flottás járművek esetén csak a nehézpótkocsiknál tapasztalható csökkenés, a díjnövekedés csak a taxiknál kiugróan magas (17 százalék), 20 százalék feletti díjnövekedés már nem fordul elő.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
Rohadéknak és elmebetegnek nevezte a fideszes publicista a jogtudóst.
Az Orbán Digitális Polgári Köréhez csatlakozó rapper szerint még Majkát is neki köszönheti az ország.
Arról kérdeztük a tiltakozókat, hogy szerintük mit szimbolizál az uradalom.
A munka minőségét sok kritika érte.
Korábban a hét végéig szabott határidőt arra, hogy Moszkva tegyen lépéseket az ukrajnai háború befejezésére, különben új szankciókkal kell szembenéznie.