A GVH rászállt a Decathlonra, több dolog miatt vizsgálódnak

A versenyhivatal gyanúja szerint problémák vannak a Decathlon online és offline árazásával, az akciós hirdetésekkel, illetve az „Utolsó darabok”-ra és népszerű termékekre vonatkozó üzenetekkel.

  • HVG HVG
A GVH rászállt a Decathlonra, több dolog miatt vizsgálódnak

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyanúja szerint a Decathlon (illetve a sportszerlánc üzemeltetője, a Tízpróba Magyarország Kft.) több tekintetben is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat folytat, melyekkel olyan döntésekre ösztönzi a fogyasztókat, melyeket egyébként nem feltétlenül hoznának meg.

A GVH gyanúja szerint cég a weboldalán és a mobilapplikációjában:

  • szeptember 1-jétől kezdődően valószínűsíthetően elhallgatja azon jelentős információt, hogy egyes termékek online megjelenített és áruházban elérhető árai eltérhetnek egymástól;
  • január 1-jétől kezdődő akciótartási gyakorlata során valószínűsíthetően valótlan megtakarítást tüntet fel egyes hosszú ideig akciós áron értékesített termékei esetében.

A vállalkozás emellett a weboldalán 2024. január 1-jétől kezdődően az „Utolsó darabok” és „Az elmúlt 7 napban […] alkalommal vásárolták meg!” üzenetekkel valószínűsíthetően megtéveszti a fogyasztókat a termékek iránti keresletet, valamint az elérhető készlet mennyiségét illetően.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette – hangsúlyozza közleményében a GVH. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.