|
Szinte hihetetlen, de 2005-ben a Rolling Stones új lemezzel (A Bigger Bang) és turnéval tért vissza, hogy aztán 2006-ban lezúzza a koncertszínpadokat. Persze valójában el sem tűnt soha. A rockzene története összenőtt a nevükkel. Aki utálja őket, az is tőlük idéz.
"Bűneiket" vettük lajstromba. És közben felidéztük a Stones-legendáriumot, valamint néhány dalt, amelyet kötelező bepakolnod a túlélőkészletedbe. Start Me Up! Tovább >> |
Az összesített adatokat a Pollstar szórakoztatóipari magazin hozta nyilvánosságra. Az amerikai koncertjegyeladás 2005-höz képest 16 százalékkal nőtt: a rajongók 37,9 millió jegyet vásároltak a legjobb száz turné műsoraira, míg tavaly 36,3 milliót. Az átlagos jegyár 61,45 dollár (11 738 forint) volt, szemben a tavalyi 56,88 dollárral.
A Rolling Stones 2005 augusztusában indította el világkörüli turnéját A Bigger Bang című lemezének megjelenése alkalmából, és ez minden idők legjövedelmezőbb koncertkörútja volt, 16 országot érintett 110 koncerttel és 3,5 millió jegyvásárlóval, 437 millió dollárt hozva a zenekar konyhájára - állítja a Billboard nevű amerikai zenei hetilap. Így nem meglepő, hogy a Stones az Egyesült Államokban is a legnagyobb turnébevételt hozta 2006-ban.
A második helyen Barbra Streisand végzett, az ő turnéja 92,5 millió dollár nyereséggel zárult. A Stones 39 amerikai koncertjével szemben Streisand hússzor lépett fel. A Streisand-turné átlagos jegyára 298,36 dollár volt, míg a Stones-turné átlagos jegyára 136,63 dollár volt.
A harmadik helyre a McGraw and Hill nevű country-duó került, 88,8 millió dolláros nyereséggel és 80,92 dolláros átlag jegyárral. A negyedik helye Madonnáé lett 85,9 millió dolláros bevétellel és 183,76 dolláros jegyárátlagal. Az első 25 helyen található többek közt a Coldplay, a Who, a Dave Matthews Band, Shakira és Bon Jovi.