Az öttagú zsűri egyhangúlag fogadta el a szöuli pályázatot, amely meggyőzte a bírákat arról, hogy a csúcstechnikát képviselő, az egész világot elárasztó koreai termékek révén Szöul immár a nemzetközi formatervezés meghatározó szereplője - tájékoztatta az MTI-t a Magyar Formatervezési Tanács.
- Szöul azt az üzenetet fogja képviselni, hogy a formatervezés az egyik eszköz a világ jobbá tételéhez - mondta a jelölést elfogadó beszédében a szöuli polgármester, aki szerint Dél-Korea fővárosa a 2010-es WDC-küldetésével képes lesz arra, hogy "kreatív energiával lássa el a formatervezési ágazatot, újból a világ elismert dizájnvárosává váljon, illetve a világ más városaival együttműködve terjessze a dizájn fontosságát".
Szöul figyelemre méltó eredményeket ért el, főleg az elmúlt évtizedben, a tervezésvezérelt fejlesztésben, melyek jó példával szolgálnak a WDC által képviselt szellemiségre - mondta Peter Zec, az ICSID elnöke, a zsűri egyik tagja.
A dizájn világfővárosa címet elsőként - 2008-től - az olaszországi Torinó viseli. Az Ipari Formatervező Társaságok Nemzetközi Tanácsa az ipari formatervezés nemzetközi, nem állami szervezete, amelynek több mint ötven országban 150 intézményi tagja van. Az 1957-ben alapított szervezet 150 ezer formatervezőt képvisel szerte a világon.
Szöul lesz a dizájncenter
Szöul lesz a formatervezés világfővárosa (World Design Capital) 2010-ben, miután a dél-koreai fővárost hirdették ki az Ipari Formatervező Társaságok Nemzetközi Tanácsa (ICSID) által meghirdetett pályázat győzteseként.

Satufékezett az autógyártás, továbbra is padlón a magyar ipar
Beindult a bolti forgalom, többet vásárolunk, mint tavaly
Tényleg megállapodást köt a magyar kormány a világ egyik legkorruptabb diktatúrájával
Egy hallgató arról osztott meg képet, hogy az NKE gólyatáborában szexért is jár pont – az egyetem hazaküldte és mélyreható vizsgálatot rendelt el
Így fog Putyin beavatkozni a magyar választásba - Takácsy Dorka és Németh András a Fülkében
Nyelvében él az MI – válasz a HVG cikkére
A digitális nyelvi szuverenitás nem grandiózus ambíció, hanem kulturális szükségszerűség – érvel Balog Ádám, Pereczes János és Gaál Norbert.