szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A gazdasági válság ellenére az olasz családok nem a kultúrán takarékoskodnak - állítja az a felmérés, amely a múzeumok és színházak bevételét vizsgálta.

A Federculture kulturális, sport és idegenforgalmi szolgáltatási szövetség felmérése alapján az olaszok nem bevásárlóközpontokban töltik szabadidejüket, inkább múzeumba és koncertre járnak. Az adatok szerint 2010-ben tizenhárom és fél százalékkal nőtt az eladott színházjegyek száma, 5,9 százalékkal többen vettek részt klasszikus zenei koncerteken, és 6,4 százalékkal növekedett a múzeumba járók száma is. Omló falai ellenére több mint tizenegy százalékkal többen keresték fel a pompeji ásatásokat, főleg olaszok, mivel a külföldi turisták száma nem emelkedett. Az olasz családok éves kiadásuk hét százalékát fordították kultúrára tavaly. 

Miközben a kultúra költségvetési támogatása az utóbbi öt évben harminchárom százalékkal apadt, és a szponzorok támogatása is harminc százalékkal visszaesett, a kulturális ágazat tavaly 39,7 milliárd eurót juttatott az államkasszába. "Talán ez azzal magyarázható, hogy az emberek a nehéz időkben fedezik fel a lényeget" - vélekedett a La Repubblica napilapnak Sergio Escobar, a Piccolo Teatro milánói színház igazgatója.
   

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!