szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Kevesebben nézik a vezető kereskedelmi tévéket, a közszolgálati és a szórakoztató csatornák nézettsége viszont növekedett. Átlagosan naponta közel négy és fél órát töltünk a tévé előtt.

A harmadik negyedévben az emberek átlagosan 4 óra 21 percet tévéztek naponta - derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból, amelyet pénteken juttattak el az MTI-nek. Emelkedett a közszolgálati, valamint a szórakoztató csatornák nézettsége, csökkent viszont a két nagy országos kereskedelmi csatornáé.

A tévézéssel töltött idő a teljes népesség tekintetében nem változott a tavaly ilyenkor mérthez képest, némileg csökkent viszont a gyermekek és a 18-49 év közöttiek televíziózási ideje, miközben az 50 év felettieké növekedett.

Több mint 5 százalékponttal, 31 százalékra csökkent az országos kereskedelmi csatornák közönségaránya július és szeptember között, a tavalyi adatokhoz képest. A közszolgálati adóké 3 százalékpontos növekedéssel 15,4 százalékra emelkedett.

A filmcsatornák a nézők bő 8 százalékát vonzották a tévé elé, a gyermekcsatornákat kevesebb, mint 6 százalék választotta, míg az ismeretterjesztő tévék közönségaránya szűk 5 százalékos volt. A legkevesebb nézője - kevesebb mint 2 százaléknyi - az életmódcsatornáknak volt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!