Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
A világ legrangosabb séf versenyén a Hamu és Gyémánt magazin és Gálos Viktor fotóművész plakátja vitte el az aranyat. A hvg.hu telefonon érte utol a világbajnok művészt és a szerkesztőséget.
„Most jönnek az sms-ek” - mondta Gálos Viktor fotóművész a telefonban, amikor a világbajnoki aranyról érdeklődtünk. A Bocuse d’Or-on, a világ legrangosabb mesterszakács verseny döntőjében először szerepelt magyar résztvevő. Széll Tamást, az Onyx séfjét, aki 10. helyezést ért el, Gálos alkotása úgy ábrázolja, mint egy varázslót. A válogatott nyersanyagok gyűrűként lebegnek a levegőben, mint égitestek egy központi csillag körül. A központi csillag természetesen maga a szakács.
Ha pedig nem központi csillag, akkor varázsló. „Molekuláris konyha, tudomány, ezt szerettem volna megmutatni. Mint egy mágus, aki mozgatja az elemeket, így mutattam meg Széll Tamást.” Gálos még a színeket is fakóra vette, ami szokatlan lehet azok számára, akik gyakran lapozgatnak szakácskönyvet. A könyvek fotóin élénk, gazdag tónusokat látunk, ezzel is érzékeltetik az ízeket, a gazdagságot, a természetes és egészséges anyagokat. „Laborosra vettem inkább”, így erősítette meg a tudományos jelleget.
Különleges a kép története is. Nem plakátnak készült, és nem is a Bocuse d’Or versenyre. Még 2012-ben a Hamu és Gyémánt magazin számára fényképezte Gálos a portrét. A magazin híres a magyar környezetben szokatlanul magas produkciós értékű képanyagairól, ezért tartják évek óta a kapcsolatot a reklám- és művészfotózásban jártas Gálos Viktorral.
A megbízás a magazin kreatív fotózásáért felelős Fotógyár részéről érkezett, a gyártási feladatokat is a Fotógyár látta el - ennek megfelelően a kép a Fotógyár tulajdona. Az Onyx a Hamu és Gyémánt és a Fotógyár támogatását kérve használta még 2012 folyamán Széll Tamás portréját, így került ki a nemzetközi versenyre.
„A koncepció és a terv is Viktoré” - tette hozzá Patakfalvi Dóra, a magazin főszerkesztője. Skicc készült, majd a Széll Tamást támogató Metrotól rengeteg nyersanyagot rendeltek kellékként, innen válogatták össze azt a néhányat, amelyeket egyenként lefotóztak. A kép elemei, így a szereplő, a háttér, és maguk a hozzávalók ugyanis soha nem találkoztak a valóságban, önálló fotókból, mint egy kirakós játékból épült fel a végső változat.
A fotó utómunkája a Hamu és Gyémánt grafikus műhelyében készült, maradt jócskán kreatív feladat. „Amit hozzáadtam, az a fénydramaturgia” - mondta Zemlényi Péter grafikus. Persze nem ezzel kezdte, hanem az egyes hozzávalók sok órás körbevagdosásával. Amikor ez megvolt, akkor úgy kezdte elrendezni az elemeket a képen, hogy a fény-árnyék játékuk következetes legyen: ha Széll bal tenyerében a fényforrás, akkor a körbe elhelyezett tárgyaknak is meg kell felelniük ennek.
„Egy picit persze csaltam, nem mindig ott csillannak meg csúcsfények, vagy láthatóak az árnyékok, ahol a helyük lenne. De most inkább az volt a fontos, hogy ezt a lebegést ábrázoljam, hogy elváljon a szakácskabáttól.” Zemlényi még hozzátette, hogy amikor megkapta a feladatot, akkor a „varázsló” kulcsszó segített a legtöbbet. „Olyannak képzeltem el, mint a tarot kártya lapjain a mágust.”
A fotó kiválósága a gyengesége is. Amint elkészült, népszerű lett, és ahogy mémként berobbant a gasztro-blogok, közösségi oldalak világába, valahogy, valamikor lemaradt az alkotók neve.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.